خوزنا : ايجاد تغيير در توليد باعث افزايش اشتغال ميشود
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 - 16:06 کد خبر:77396
ما نمي‌توانيم به زور تحميل كنيم كه مردم مكلف به استفاده از كالاي ايراني هستند، بايد تلاش شود تا كيفيت كالايي كه در كشور ساخته مي‌شود، ارتقا پيدا كند

آيين بزرگداشت روز كارگر و هفته بسيج كارگري كه امروز، 10ارديبهشت ماه در اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنا ؛ معاون توسعه مديريت و منابع وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اين‌كه اگر كشوري از نظر اقتصاد شكست بخورد، قطعا از نظر امنيتي نيز شكست خواهد خورد، تصريح كرد: محور اصلي در كشور توليد است زيرا مقام معظم رهبري هرساله بر اين محور تاكيد دارند. در اين راستا نقش و اهميت كارگر در توسعه اقتصادي هر كشور كاملا پيدا است و اگر در كشوري كارگر با مهارت و متدين وجود نداشته باشد، قطعا كار در آن كشور پيش نخواهد رفت.

بازوند با اشاره به بحث حمايت توليد افزود: چندين سال است كه مقام معظم رهبري شعار سال را بر محوريت اقتصاد و حمايت از توليد مطرح مي‌كنند زيرا ستون فقرات اقتصاد هر كشوري در دنيا جامعه كارگري و كارفرمايي است و هرچه اين ستون فقرات قوي تر باشد، آن كشور قوي تر خواهد بود و در رقابت‌هاي اقتصادي كم نخواهد آورد.

وي گفت: اگر بتوانيم در توليد تغيير ايجاد و مشتريان جديدي پيدا كنيم، قطعا اشتغال جديد نيز ايجاد خواهيم كرد. ما اگر بتوانيم جلوي واردات و قاچاق كالا به كشور را بگيريم، قطعا اشتغال ايجاد مي‌شود. براي مثال اگر جلوي واردات فقط 30درصد از پوشاكي كه از طريق كشورهاي همجوار وارد ايران مي‌شود، گرفته شود شاهد ايجاد 550هزار شغل در كشور خواهيم بود.

 

بازوند ادامه داد: همه مي‌گوييم كه در هر شرايطي بايد از كالاي ايراني استفاده كنيم اما اگر به كيفيت كالا در زمان ساخت توجه نشود، كسي از آن كالا استفاده نخواهد كرد و ما نمي‌توانيم به زور تحميل كنيم كه مردم مكلف به استفاده از آن كالا هستند، بايد تلاش شود تا كيفيت كالايي كه در كشور ساخته مي‌شود، ارتقا پيدا كند. اگر توانستيم در توليد اين همت را به خرج دهيم و در راستاي ارتقاي كيفيت كالاي ايراني تلاش كنيم، موفق خواهيم بود.
 
وي عنوان كرد: در راستاي توليد ملي و حمايت از كالاي ايراني ما بايد به حفظ مشاغل موجود در بخش‌هاي توليدي بپردازيم. در استان خوزستان حدود 800هزار تا يك ميليون نفر كارگر هستند و ما بايد بتوانيم همين مشاغل موجود را حفظ كنيم.

معاون توسعه مديريت و منابع وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به بحث‌هاي حقوق كارگران، ادامه داد: بايد در بحث حقوق‌ها همه مسايل ديده شوند و امكان اين‌كه فقط حقوق‌ها افزايش پيدا كنند نيست. بلكه بايد جوانب ديگر نيز در اين خصوص در نظر گرفته شوند.
 

وي با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث كاهش نرخ بيكاري عنوان كرد: ما بايد به دنبال كاهش نرخ بيكاري در كشور باشيم. براي اين كار دولت 70هزار ميليارد تومان در سال 96 و 97 به اين مساله اختصاص داده است. همچنين با مجوز مقام معظم رهبري از صندوق توسعه ملي براي ايجاد اشتغال در كشور سهمي برداشت شده است. در اين زمينه به هر استان سهمي داده‌اند و اگر شاهد ايجاد اشتغال در آن استان نباشيم يعني مسئولان مقصر هستند.

بازوند با اشاره به بحث سالم سازي و تقويت فرآيندهاي توليد، توزيع و مصرف بيان كرد: اگر بر روي اين مساله انسجام داشته باشيم، به راحتي مي‌توانيم همه بيكاران استان خوزستان را ظرف يك يا دو سال مشغول به كار كنيم. همچنين در بحث كاهش قيمت تمام شده محصولات، بايد تلاش كنيم تا كالاي ايراني خريداري شود و كارفرما و كارگر ايراني به جاي توليد محدود روزانه، توليد خود را افزايش دهد و اين مساله باعث مي‌شود تا هزينه‌هاي توليد كاهش پيدا كند.