خوزنا : «افشاني» شهردار تهران شد
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 10:53 کد خبر:77675
نشست علني امروز شوراي شهر تهران در حالي آغاز شد كه دستور جلسه نخست آن، انتخاب شهردار تهران از ميان دو گزينه نهايي است.

به گزارش «تابناك»؛ جلسه شوراي شهر تهران براي انتخاب شهردار تهران آغاز شد. در اين جلسه، همه اعضاي شوراي شهر حضور دارند و قرار است، از ميان آقايان محمدعلي افشاني و سميع‌الله حسيني مكارم، شهردار تهران را انتخاب نمايند.
 
«افشاني» شهردار تهران شد
 
سيد محمدعلي افشاني، 59 ساله نيز در سوابق كاري خود عضويت در شوراي مركزي حزب اعتماد ملي را دارد و در دولت يازدهم استاندار فارس بود و هم‌اكنون نيز با حكم وزير كشور، معاون عمراني وزارت كشور و رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در دولت دوازدهم است. در كارنامه كاري وي، معاونت سابق وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور هم به چشم مي‌خورد.
 
سميع‌الله حسيني مكارم، 58 ساله، زاده كاشان است و داراي مدرك دكترا در حوزه اقتصاد نظري و اقتصاد برنامه‌ريزي است و در سوابقش معاونت توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاونت سازمان سرمايه‌گذاري شهرداري تهران، معاون طرح و برنامه پست بانك، مدير كل بودجه و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مدارس ايران در شبه قاره هند و رئيس آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران را نيز در كارنامه خود دارد.
 
رأي قاطع شورا به «افشاني»

«محمدعلي افشاني» با كسب 19 رأي اعضاي شوراي شهر شهردار تهران شد.

افشاني در حالي با رأي اكثريت آراء بر صندلي بهشت تكيه مي‌زند كه پيش از اين در دولت يازدهم استاندار فارس بوده و هم‌اكنون معاون عمراني وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در دولت دوازدهم است.
 
او همچنين معاون سابق وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور بوده‌ است و در كارنامه‌اش، معاونت استانداري استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد، خوزستان و سمنان نيز به چشم مي‌خورد.

افشاني برنامه‌هاي خود را در قالب 14 فصل با شعار «شهر زيست پذير، شهروند مشاركت پذير» به شوراي شهر ارائه كرد و امروز توانست با 19 رأي از رقيب خود يعني سميع الله حسيني مكارم ديگر گزينه تصدي شهرداري تهران، پيشي بگيرد.
 
«افشاني» شهردار تهران شد
 
آغاز فعاليت رسمي شهردار جديد تهران پس از ابلاغ حكم وزير كشور خواهد بود.