خوزنا : پر درآمدترين‌ شغل در جهان
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 14:33 کد خبر:77677

خبرگزاري ايسنا:بر اساس تحقيقات صورت گرفته، متخصصاني كه در حوزه امنيت سايبري در كشورهاي مختلف فعاليت مي كنند، داراي بيشترين حقوق و درآمد دريافتي هستند.

 به نقل از وب سايت SC Magazine، در سالهاي اخير كه حملات سايبري به شدت رشد كرده است، موسسه‌هاي تحقيقاتي و تحليلي بسياري در جهان هشدار داده‌اند كه سال ۲۰۱۸، سال حملات سايبري و بدافزاري به سازمان‌هاي بزرگ، شركت‌ها و نهادهاي دولتي در جهان خواهد بود.

تحقيقاتي كه به تازگي انجام شده است نشان مي دهد كه مشاغل حوزه امنيت سايبري در مقايسه با ساير مشاغل و تخصص هاي جهان، بيشترين حقوق دريافتي را مي گيرند. اين در حاليست كه طبق همين گزارش ها، مشاغل حوزه آموزش و فناوري ارتباطات كمترين ميزان حقوق را در ميان صاحبان مشاغل به خود اختصاص داده اند.

به گفته بسياري از تحليلگران، دليل آنكه محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنيت سايبري نسبت به ساير مشاغل حقوق بيشتري دريافت مي‌كنند، اين است كه در سالهاي اخير مساله حفاظت از اطلاعات شخصي و مالي كاربران و شركت هاي كوچك و بزرگ تجاري در جهان بسيار پررنگ تر از سالهاي گذشته شده است و اين بدان معناست كه اهميت امنيت سايبري اين روزها بسيار بيشتر از قبل است و بايد كشورهاي مختلف به تقويت و افزايش قواي دفاعي خود در برابر حملات سايبري خطرناك و مهلك بپردازند و نيروهاي قدرتمندي را در اين حوزه تربيت كنند تا بتوانند در صورت لزوم، اقدامات لازم را به منظور مقابله با حملات سايبري انجام دهند.

بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده از سوي موسسه تحقيقاتي Exabeam مبني بر حقوق متخصصان علوم مختلف، حقوق دريافتي كارشناسان امنيت سايبري به طور متوسط در شركت هاي بزرگ حدودا ۷۵ هزار دلار الي ۱۰۰ هزار دلار است كه اين ميزان در شركت هاي كوچك، تقريبا به مبلغ ۵۰ هزار دلار تا ۷۵ هزار دلار مي رسد.

اين گزارش هاي سالانه از ميزان حقوق و درآمد ماهانه كارمندان و متخصصان حوزه هاي مختلف در جهان مي تواند به آن دسته از دانش آموزان، دانشجويان و كارجوياني كمك به سزايي كند كه هنوز وارد بازار كار نشده و يا به دنبال رشته تحصيلي پردرآمدي هستند.

در اين نظرسنجي‌ها و تحقيقات صورت گرفته، بيش از ۴۰ درصد متخصصان و افراد فعال در حوزه امنيت سايبري كه داراي مدرك دانشگاهي كارشناسي و كارشناسي ارشد هستند، از ميزان حقوق و درامد ماهانه خود اعلام رضايت و خشنودي كرده‌اند. اما ۶۰ درصد ساير متخصصان كه داراي مدرك دانشگاهي دكتري و بالاتر بوده‌اند، چندان از ميزان درامد خود راضي نبودند. آنها علت عدم رضايت خود را مدرك بالاي دانشگاهي و زحمات بسيار زيادي كه براي كسب مدرك دكتري و تخصص خود كشيده اند، عنوان كرده اند.

بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، بد افزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهديدهاي امنيتي بودند كه از سال ۲۰۱۶ كاربران فضاي مجازي را در معرض خطر حملات سايبري قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصي و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سايبري در سال گذشته ۲۰۱۷ ميلادي نيز به اوج خود رسيده و حالا خبر اينكه قرار است در سال‌هاي آتي اوضاع از اين كه هست هم نابسامان تر شود، بسيار نگران كننده به نظر مي رسد.

همانطور كه در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه بانك‌ها، شركت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي بزرگي در سراسر جهان متحمل خسارات و آسيب‌هاي جبران ناپذيري مي‌شوند كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به حمله سايبري به شركت مالي اكوئيفاكس در آمريكا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت هاي دفاع و امور خارجه بسياري از كشورها، شركت حسابرسي ديلويت (Deloitte) در آمريكا اشاره كرد.

بنابراين مي‌توان گفت خطر حملات سايبري در كمين تمامي افراد، كاربران و شركت هاي كوچك و بزرگ در جهان است و ديگر نمي توان ادعا كرد كه كسي از گزند و خطرات حملات سايبري در امان است.

حمله سايبري توسط بدافزار واناكراي (WannaCry) به طور قطع يكي از مهلك‌ترين حملاتي است كه در طول سالهاي اخير صورت گرفته است.

حملاتي كه بدافزار واناكراي در سال گذشته به كشورها، سازمانها و شركتهاي بسياري كرد، خسارات جبران ناپذير بسياري را براي آنها برجاي گذاشت. به تازگي نيز ويروس رايانه‌اي و بدافزار "خرگوش بد" سر و صداي بسياري به راه انداخته است و به شركت‌ها و بانك‌ها و موسسات كوچك و بزرگي در كشورهاي مختلف بخصوص در اروپا حمله كرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.