خوزنا : گفت وگو اختصاصي با تنها مدال آور كاروان خوزستاني تيم ملي نوجوانان جودو ايران
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 17:55 کد خبر:77688

خوزنا _ حديث كريمي _ دارنده نشان برنز آسيايي در كشورلبنان خطاب به مسئولان ورزش خوزستان مي گويد: انتظار دارم بيشتر به ورزش جودو شهرستان انديمشك توجه كنند؛ زيرا ورزش بسيار خوبي براي جوانان است و امكانات اين رشته را براي باشگاه هاي اين شهرستان فراهم كنند.


ابوالفضل شجاعي بختياري متولد هفتم بهمن ماه 1380 شهرستان انديمشك هستم و در حال حاضر بازيكن باشگاه راه آهن اين شهرستان فعاليت ورزش جودو خود را ادامه مي دهم.


چطور شد كه جودو رابه عنوان ورزش انتخاب كرديد؟

جودو را به خاطر اينكه يك ورزش پهلواني است و به فرد ياد مي دهد كه در اوج قدرت درست از قدرت استفاده كند و به ضعيفان احترام بگذارد؛ انتخاب كردم. همچنين راه و روش زندگي را بهتر ياد بگيرم.

برجسته ترين مقام هايي را كسب كرده ايد، بگوييد؟
ابتدا در مسابقات قهرماني شهرستان، استان و بعد هم كشور به ترتيب مقام هاي مختلفي را از آن خود كرده ام و همين باعث شده كه در انتخابي هاي تيم ملي فيكس شوم و در مسابقات بين المللي جام فجر در اصفهان گردن آويز طلا بگيرم، سپس در مسابقات كاپ آزاد آسيا كه سهميه المپيك در ازبكستان بوده نشان نقره را كسب كنم و بعد اين نيز در مسابقات آسيايي كه در بيروت لبنان برگزار شد، موفق شدم مدال برنز را براي مردم ورزش دوست ايران، خوزستان و انديمشك كسب كنم.

در ارتباط با مسابقات اخير كه تنها مدال تيم ملي نوجوانان ايران را بدست آورديد، توضيح بدهيد؟

در دور نخست حريفي از كشور ميزبان لبنان را مغلوب كردم، سپس حريف ازبكستان خود را شكست دادم و در دور سوم در قبل از فينال نتيجه را به حريف قزاق خود كه رنكيگ يك دنيا بود به دليل آسيب ديدگي دست از آرنج واگذار كردم و براي كسب جايگاه سوم تا پنجم مقابل نماينده ايران اميرحسين چراغ فرخوان از استان خراسان مسابقه دادم كه با پيروزي مقابل وي توانستم مدال برنز را بدست آورم.



 

مسابقه بعدي كه بايد شركت كنيد چيست و اينكه سطح آمادگي تان باتوجه به اين مدال چقدر است؟

درحال حاضر در اردو هاي تيم ملي خواهم بود و با تلاش و تمرين بيشتر خود را براي مسابقات المپيك آرژانتين آماده مي كنم.

مشوق تان در اين راه چه كسي بوده است؟

اول از همه خدا و اهل بيت و بعد پدر و مادر و مربي دل سوز خودم محمد كريمي راد و سپس سرمربي تيم ملي استاد فرهاد شاطرزاده و كادر فني او، در آخر تلاش هاي بي وقفه ي خودم توانستم در مسابقات كشوري اول شوم و به اردو راه پيدا كنم و در انتخابي ها حرف اول را بزنم و فيكس باقي تيم ملي بمانم.

از مسئولان چه در خواستي داريد؟

از آنها انتظار دارم بيشتر به جودو شهرستان انديمشك توجه كنند؛ زيرا ورزش بسيار خوبي براي جوانان است و امكانات اين رشته را براي باشگاه هاي اين شهرستان فراهم كنند.

كلام پاياني؟

از تمام كساني كه به من در اين راه كمك كردند كه توانستم در مسابقات پيروز و با دست پر برگردم به خصوص پدر و مادرم و مربي محمد كريمي راد كه در تمام شرايط پشتبانم بوده تشكر مي كنم و از شما و رسانه خوزنا به جهت پوشش اخبار رشته جودو و مصاحبه با بنده سپاسگزارم.