خوزنا : ريزعلي ديگري در زنجان از وقوع حادثه جلوگيري كرد
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 16:49 کد خبر:77758

فرماندار شهرستان زنجان تاكيد كرد: در بارندگي‌هاي اخير شاهد وقوع سيل در روستا، تخريب 42 واحد مسكوني و آسيب و تخريب بخشي از راه‌آهن استان بوديم كه با هوشياري يك كشاورز روستايي كه در جهت جلوگيري از هرگونه حادثه احتمالي در محل تخريب راه‌آهن مستقر شده بود و همانند ريزعلي خواجوي راننده قطار را از آسيب خط راه‌آهن آگاه كرده بود، از وقوع يك حادثه ناگوار جلوگيري شد.


به گزارش ايسنا، منطقه زنجان، رضا عسگري در جلسه شوراي اداري شهرستان زنجان با اشاره به اين‌كه يكي از چالش‌هاي پيش روي كشور اكنون در حوزه آب است، گفت: در اين زمينه برنامه‌هاي خوبي انجام شده است و با توجه به بارندگي‌هاي اخير بخشي از مشكلات در اين زمينه حل شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اين‌كه امروز شاهد اين هستيم كه از ناحيه ارز دشمن در تلاش است كه نااميدي را ميان مردم تزريق كند، گفت: هر زماني كه شاهد نوسانات ارزي در سطح كشور بوديم، شاهد به هم‌ريختگي كف بازار نيز بوديم، همچنين معادل يا بيش از آن افزايش، شاهد گراني ارزاق عمومي مردم بوديم. اما در اين دولت، با تشكيل سامانه نظام يك پارچه معاملات ارزي تحت عنوان «نيما» دولت در تلاش براي تحت كنترل داشتن مبادلات ارزي دارد و از همين رو قيمت‌ها در كف بازار چندان تغييري نداشت.

وي ادامه داد: در قالب اين سامانه نياز ارزي لازم جامعه تامين و نيازهاي ارزي مخرب كه معمولا صرف بازار سياه و قاچاق هزينه مي‌شد تحت كنترل در آمد.