خوزنا : نرخ تورم كشور امسال به ۸.۴ درصد رسيد
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 18:09 کد خبر:77773

خبرگزاري مهر:معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي نرخ تورم در سال ۹۷ را ۸.۴ درصد اعلام كرد.

جمشيد انصاري چهارشنبه شب در گفتگوي ويژه خبري آذربايجان غربي با اشاره به افزايش حقوق كارمندان دولت در سال ۹۷ افزود: طبق قانون مديريت خدمات كشوري دولت مكلف است كه همه ساله حقوق كارمندان را متناسب با تورم افزايش دهد.

وي ادامه داد: در لايحه بودجه‌اي كه دولت به مجلس ارائه كرده افزايش متوسط ۱۰ درصدي براي كاركنان پيش بيني شده بود كه مجلس نيز آن را تأئيد كرد و براي آن قيدي لحاظ كرد كه به صورت پلكاني اين افزايش حقوق بر اساس دريافتي كارمندان تا ۲۰ درصد باشد.

انصاري با بيان اينكه دولت نيز براساس تضمين هاي مالي موجود حقوق كارمندان را ۶ تا ۱۶ درصد افزايش داده است اظهارداشت: با وجود گسترش تشكيلاتي دولت و افزايش جمعيت هم اكنون دو ميليون ۳۲۰ هزار كارمند در بدنه دولت فعاليت مي كنند.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با اشاره به كوچك سازي دولت نيز گفت: بدنه دولت بدنه اي سنگين است و براي همين در قوانين سوم توسعه و ديگر قوانين هدف گذاري براي كوچك سازي دولت برنامه ريزي شده است.

انصاري خاطرنشان كرد: سياست دولت در زمان فعلي بيشتر جايگزيني نيرو به جاي نيروهاي خروجي است و متناسب با نيروهايي كه از دولت خارج مي شوند، نيرو جذب مي شود.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور اضافه كرد: معمولا دولت سالانه بين ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر جذب مي كند و از اول هفته جاري نيز آگهي استخدامي با ظرفيت استخدامي بيش از ۱۸ هزار نفر اعلام شده است.

انصاري با بيان اينكه با اعلام آگهي استخدامي در اوايل فصل پاييز امسال بيش از ۳۵ هزار نفر جذب دولت مي شوند گفت: نيروهاي مسلح و برخي دستگاه هاي اجرايي نيز آزمون استخدامي ويژه خود را برگزار مي كنند در با احتساب اين اقدام در سال ۹۷ براي ۵۰ هزار نفر در بدنه دولت فرصت اشتغال ايجاد مي شود.

وي در ادامه با اشاره جلسه علني صبح امروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: با تصويب استفساريه‌اي در مجلس، ميزان افزايش پايين ‌ترين طبقه حقوق ‌بگير ۲۰ درصد و بالاترين طبقه يك درصد خواهد بود.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: اگر اين استفساريه‌ به دولت ابلاغ شود، دولت در مصوبه قبلي خود نيز تغييراتي را انجام خواهد داد و درهفته هاي آينده به كاركنان اعلام خواهد شد.