خوزنا : اخذ مجوزهاي راه اندازي مرزهوايي و پايانه صادراتي در دزفول
شنبه، 19 خرداد 1397 - 07:06 کد خبر:78288

خبرگزاري مهر:سرپرست فرمانداري دزفول از اخذ مجوزهاي راه اندازي مرزهوايي و پايانه صادرات محصولات كشاورزي در اين شهرستان خبر داد.

 اميرعيسي زاده اظهار كرد: در شرايط خشكسالي و بحران هاي اقتصادي تمام تلاش فرمانداري دزفول اين بود تا قطار توسعه و عمران شهرستان به ويژه در مناطق محروم از ريل خارج نشود.

وي از تلاش براي آبادي روستاهاي فاقد زيرساخت هاي اوليه به ويژه در بخش هاي شهيون و سردشت خبرداد و افزود : با تلاش هاي صورت گرفته موفق شديم تا ۷۰ ميليارد ريال اعتبار براي روستاهاي فاقد دهياري دزفول دريافت كنيم كه اين طرح براي اولين بار در كشور و استان خوزستان اجرايي شده است.

سرپرست فرمانداري دزفول بابيان اينكه توسعه گردشگري دزفول از اولويت هاي اصلي فرمانداري است، گفت: احداث بزرگترين مجتمع تفريحي با مساحت ۲۷ هكتار در جاده سردشت ، احداث هتل درروستاي گردشگري پامنار ، افزايش تعداد هتل ها در شهرستان، احداث كمپ توريستي در روستا و آبشار شوي و بهسازي مسير اين آبشار براي تردد گردشگران از مسير دزفول به آبشار از جمله طرح هاي در دستور كار براي توسعه زيرساخت هاي گردشگري دزفول است.

عيسي زاده همچنين با بيان اينكه ۱۵ ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز ساحل رودخانه دز اختصاص يافته، گفت:اين اعتبار براي خريد تجهيزات در راستاي تامين امنيت ساحل رودخانه دز ،گشت هلال احمر و تقويت تجهيزات هلال احمر از جمله پهپاد و ديگر امكانات امدادي هزينه مي شود.

وي همچنين بيان كرد: تحت هيچ شرايطي ديگر اجازه ساخت و ساز در حريم رودخانه دز را نخواهيم داد تا حريم رودخانه رعايت شود.

سرپرست فرمانداري دزفول همچنين از تصويب طرح مرزهوايي خبرداد و افزود : در چندسال گذشته فرمانداري دزفول در تلاش براي ايجاد مرزهوايي بوده كه همواره موانع و مشكلات مانع مي شد اما خوشبختانه با پيگيري هاي صورت گرفته طرح مشاور مرزهوايي در استانداري به تصويب رسيده و پس از ماه رمضان به تصويب نهايي رسيده و ابلاغ مي شود.

عيسي زاده درخصوص پايانه صادراتي محصولات كشاورزي شهرستان نيز گفت: اقدامات اين پايانه از زمان فرماندار سابق آغاز شده بود اما بنا به دلايل متعدد از جمله روال اداري و موانع به طول كشيد اما با پيگيري هاي انجام شده مراحل تغييركاربري زمين اين پايانه در كوي زيباشهر انجام و دراختيارسرمايه گذار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: مجوز زيست محيطي اين پايانه نيز گرفته شده ضمن اينكه مجوز طرح ترافيك نيز تاهفته آينده اخذ خواهد شد. سردخانه ۳۰ هزار تني پايانه نيز خريداري شده و آماده نصب در ۵ هكتار از محوطه ۱۵ هكتاري اين پايانه است.

سرپرست فرمانداري دزفول از آغاز عمليات اجرايي كارخانه قند ۱۰ هزار تني دزفول توسط ستاد اجرايي فرمان امام در محل پادگان قائميه دزفول خبرداد و گفت: مقرر شده تا يك كارخانه قند ۵ هزار تني نيز در بخش چغاميش دزفول احداث شود كه عمليات اجرايي آن تا عيدفطر آغاز خواهد شد.

عيسي زاده در خصوص توقف ساخت و ساز نيروگاه ۹۵۰ مگاواتي پس از كلنگ زني ، توضيح داد: با وجود زحمات زيادي كه براي اين نيروگاه طي چند سال اخيركشيده شد اما زمين اين پروژه واگذارنشده بود كه با پيگيري هاي انجام شده مجوز اين زمين تاهفته آينده صادر و ساخت و ساز از بعد از ماه مبارك رمضان آغاز خواهد شد.

وي همچنين به آمادگي دزفول براي تبديل شدن به شهر هوشمند اشاره كرد و گفت: در سفر وزيرارتباطات به دزفول اين آمادگي را اعلام كرده ايم و ۲۰۰ نقطه نيز براي ايجادپايگاه هاي هوشمند در سطح شهر مشخص شده و پيگيري لازم براي تحقق اين امر از طريق برگزاري جلسات باشركت هاي زيرساخت در حال انجام است.