خوزنا : يارانه خرداد پنجچشنبه شب در حساب‌هاست
چهارشنبه، 23 خرداد 1397 - 17:54 کد خبر:78400

خوزنا:

بر خلاف ماه‌هاي گذشته يارانه خرداد ماه دو روز زودتر و در روز پنجشنبه همزمان با ۲۴ خردادماه واريز مي‌شود.

به طور معمول يارانه نقدي هر ماه در روز بيست و ششم به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود، اما براي ماه جاري با توجه به تعطيلات عيد فطر دولت پرداخت يارانه خرداد ماه را دو روز زودتر انجام مي‌دهد و در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه همزمان با ۲۴ خردادماه به حساب سرپرستان خانوار واريز خواهد شد.

يارانه ماه جاري هشتاد و هشتمين مرحله از پرداخت يارانه‌هاي نقدي است كه از آذرماه سال ۱۳۸۹ و با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها به ازاي هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واريز مي‌شود. مبلغ يارانه نقدي در طول سال‌هاي گذشته تغييري نكرده و در مجموع اكنون بيش از ۷۷ ميليون نفر در هر ماه يارانه دريافت مي‌كنند كه هزينه‌اي بيش از ۳۶۰۰ ميليارد تومان را براي دولت به همراه دارد.

در كنار يارانه نقدي كه واريز مي‌شود از فروردين ماه سال گذشته طبق قانون بودجه دولت مبلغي را به طور مازاد براي مستمري افراد تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد نيز واريز مي‌كند.

با وجود تكاليفي كه در قانون بودجه بر عهده دولت گذاشته شد تا با غربالگري يارانه‌بگيران هزينه سنگين پرداختي بابت يارانه نقدي را كاهش دهد، تاكنون گزارش قابل قبولي در مورد حذف يارانه‌بگيران پردرآمد از سوي دولت منتشر نشده است. اين در حالي است كه پيش تر اعلام شده بود حدود چهار ميليون نفر حذف شدند كه در نتيجه اعتراض آنها بيش از يك ميليون نفر به جمع يارانه‌بگيران برگشتند.