خوزنا : برگزاري دو نوع آزمون در كنكور ۹۸
چهارشنبه، 13 تیر 1397 - 10:03 کد خبر:78782

خبرگزاري فارس : معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: در كنكور ۹۸ دو نوع آزمون خواهيم داشت؛ يكي براي فارغ‌التحصيلان نظام قبلي و ديگري براي فارغ‌التحصيلان نظام جديد است و تأثير سابقه تحصيلي در كنكور ۹۸ حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

نشست مشترك شوراي معاونان وزير آموزش و پرورش و مديران كل آموزش و پرورش استان‌ها با حضور وزير آموزش و پرورش در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد.

علي زرافشان معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با اشاره به برنامه تعالي مديريت، اظهار كرد: يكي از برنامه‌هايي كه در راستاي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش طراحي و دنبال مي‌شود، برنامه تعالي مديريت است كه تنظيم آن منطبق بر شرايط بوده و از روزمرگي در مدارس جلوگيري مي‌كند.

وي ادامه داد: برنامه تعالي در راستاي عملياتي كردن سند تحول انجام مي‌شود؛ يعني در فصل چهارم سند آمده و جزو ويژگي‌هايي است كه براي مدرسه در افق چشم‌انداز در نظر گرفته شده است و در سال تحصيلي آينده، تمام مدارس متوسطه تحت پوشش تعالي مديريت قرار خواهند گرفت.

زرافشان اضافه كرد: برنامه تعالي و شاخص‌هاي آن از جهت تضمين كيفيت مدارس مورد پيگيري و بررسي قرار گرفته است و مديران مدارس مي‌توانند در پورتالي كه طراحي شده است با خودارزيابي و اعلام نتايج و بهبود عملكردها، در ارتقاي كيفيت مدارس نقش داشته باشند.

وي گفت: در سال تحصيلي جاري در ۸ استان، برنامه ايران - مهارت را با همكاري سازمان آموزش فني و حرفه‌اي برنامه ريزي كرده‌ايم كه در يك درصد مدارس تمام استان‌ها اجرا شد و از معلمان و متخصصان مراكز دولتي و غيردولتي در آن استفاده شد.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، استقرار پايه دوازدهم را از اقدامات مهم آموزش و پرورش براي سال تحصيلي آينده عنوان كرد و افزود: همه استان‌ها در بخش تأمين و آموزش نيروي انساني و تجهيز كتب درسي، بررسي‌هاي لازم را انجام داده‌اند و شرايط به نحوي است كه براي سال تحصيلي آينده مشكلي نخواهيم داشت.

وي افزود: در حقيقت پايه دوازدهم اولين خروجي از ساختار ۳-۳-۶ هست و در كنكور ۹۸ دو نوع آزمون خواهيم داشت؛ يكي براي فارغ‌التحصيلان نظام قبلي و ديگري براي فارغ‌التحصيلان جديد و تأثير سابقه تحصيلي در كنكور ۹۸ حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

زرافشان خاطرنشان كرد: ثبت‌نام در ورودي پايه هفتم مدارس نمونه دولتي بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش و بدون آزمون ورودي خواهد بود و تنها در مناطق كمتر برخوردار مدارس نمونه دولتي را خواهيم داشت و در ديگر مناطق، ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدرسه محور است و اولويت با دانش‌آموزاني خواهد بود كه در پايه ششم، ارزشيابي خيلي خوب كسب كرده‌اند.