خوزنا : با متخلفين ميوه و تره بار برخورد مي شود
یکشنبه، 17 تیر 1397 - 07:29 کد خبر:78843
بازديد سرزده شبانه مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان و هيأت بازرسي از ميدان ميوه و تره بار اهواز جهت بررسي نرخ ها، كم و كيف ميوه و تره بار و كم فروشي بار يا گران فروشي سه ساعت به طول انجاميد


خوزنا:

به نقل از روابط عمومي معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان، ميدان ميوه و تره بار اهواز با تفاوت قيمت ها در سطح ميدان و سطح عرضه و سطح خرده فروشي مواجه است كه يك نارضايتي عمومي را نيز به همراه داشت كه در همين راستا بازديد سرزده اي صورت گرفت و از نزديك قيمت ها، كيفيت ميوه ها، و گران فروشي برخي اقلام ميوه و فاكتورهاي فروش مورد بررسي قرار گرفت.


مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان در ادامه اين بازديد گفت: حسب نارضايتي عمومي كه در بحث قيمت ميوه و تره بار به خصوص ميوه هاي تابستاني وجود داشت، اين بازديد شبانه و سرزده از ميدان ميوه و تره بار اهواز انجام شد كه طي اين بازديد هم به قيمت هايي كه ميوه عرضه مي شود و هم نحوه كم و كيف عرضه ميوه ها و موارد مشكلات موجود در ميدان ميوه و تره بار اهواز رسيدگي شد.


اميد بن عباس با بيان اين كه اين بازديد ۳ ساعت به طول انجاميد، اظهار كرد: به لحاظ عرضه ميوه خوشبختانه كمبودي احساس نمي شود اما بعضاً قيمت ها در برخي اقلام ميوه به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزايش چشمگيري داشته كه موارد و علل آن يادداشت شد تا مورد بررسي قرار بگيرد و پيگيري شود كه قيمتها در مبدا به چه شكل است؟ و علت افزايش قيمت ها چيست؟



بن عباس افزود: در خصوص قيمت ها در ظاهر و برداشت اوليه، اختلاف بيش از تعريف قانونگذار با سطح عرضه و خرده فروشي مشاهده شد، چرا كه خرده‌فروش مي‌تواند حداكثر با ۳۰ درصد نسبت به قيمت خريد ميدان، ميوه را عرضه كند.

وي با اشاره به اين بازرسي شبانه گفت: سطح عرضه ميوه و تره بار در شهر اهواز در ادامه اين بازديد هم كنترل مي شود و نهايتاً با بررسي قيمت هايي كه در سطح ميدان از سطح عرضه بوده، گزارشي تهيه مي‌شود كه شرايط و ضوابط قانوني قيمت گذاري در سطح عرضه به مردم بررسي و ارزيابي شود و ببينيم آيا اين ضوابط رعايت مي شود يا خير؟

 

مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان در ادامه با بيان اين كه راهكارهاي برخورد با متخلفين را هم پيش بيني شده، اظهار كرد: اگر در سطح عمده فروشي ميدان ميوه و تره بار و يا در بين آن هايي كه در سطح عرضه و فروشگاه‌هاي ميوه در سطح شهر، تخلفاتي را مشاهده كنيم، قطعاً برخورد خواهد شد.

 

بن عباس ادامه داد: مواردي براي گسترش ميدان ميوه و تره بار در نظر گرفته شده كه با سرمايه گذاري انجام شده يك ميدان ميوه و تره بار جديد در اهواز به زودي احداث مي شود تا اين انحصار از دست عده‌اي خارج شود و ما بتوانيم نسبت به رقابت پذير كردن اين بازار، اقدامي را انجام داده باشيم.
وي تصريح كرد: جلسات تخصصي را با دستگاه هاي ذيربط برگزار خواهيم كرد و نسبت به رفع مشكلات ميوه و تره بار اهواز اقدام مي كنيم و در نهاين به كاستي هايي كه در واحدهاي صنفي ديده شد قطعاً رسيدگي مي‌شود، تذكرات لازم داده مي‌شود.


بن عباس تاكيد كرد: اين بازديد و بازرسي هاي سرزده ادامه خواهد داشت، مي خواهيم كاري كنيم تا بتوانيم اثر آن را در سبد خانوارها مشاهده كنيم.


وي اضافه كرد: مشكلات تفاوت قيمت ها با هماهنگي با بازرسي سازمان صنعت معدن تجارت و تعزيرات حكومتي مطرح خواهد شد. يك طرح ويژه نظارتي براي اين موارد برنامه‌ريزي خواهيم كرد كه‌به صورت مستمر ماهيانه پرونده هايي براي تخلفاتي كه بعضا در ميدان ميوه و تره بار اتفاق مي‌افتد توسط بازرسان مقيم سازمان صنعت معدن تجارت استان كه در ميدان مستقر هستند تشكيل مي‌شود و اين موارد را به تعزيرات ارسال مي‌كنيم.

 

وي همچنين عنوان كرد: يك بررسي روي پرونده‌هايي كه تشكيل شده و راي هايي كه صادر شده و نحوه اعمال آن برخوردها كه بتواند موثر مشهود باشد و جامعه آن را لمس كند انجام مي شود، يك ارزيابي مجدد خواهيم كرد كه بتوانيم اقدامات بازدارنده در اين حوزه را در نظر بگيريم.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان در پايان گفت: نتايج اين بازرسي‌ها را بعد از تكميل شدن بازديدها و بررسي‌ها به سمع و نظر مردم خواهيم رساند.