خوزنا : امضاي تفاهم‌نامه سرمايه‌گذاري شركت‌هاي خارجي با شهرداري اهواز
یکشنبه، 17 تیر 1397 - 22:09 کد خبر:78857

خوزنا:

نخستين همايش سرمايه گذاري خارجي در حوزه مديريت شهري، با امضاي سه تفاهم نامه اوليه ميان شهرداري اهواز و نمايندگان سه شركت سرمايه گذاري از كشورهاي فرانسه، ايتاليا و چين به پايان رسيد.

به نقل از سايت شهرداري اهواز، در مراسم پاياني اين همايش كه با حضور كتانباف شهردار اهواز، صفي خاني فلسفي، باباپور، حاجتي، كعب عمير، قنوات، لطفعلي زاده رييس، نايب رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهر و نمايندگان شركت كننده شركت هاي سرمايه گذاري خارجي برگزار شد، سه تفاهم نامه اوليه ميان شهردار اهواز و نماينده شركت ايتاليايي SARTORI با موضوع احداث شهربازي، پارك آبي و مديريت پسماند و نماينده شركت چيني RAIL WAY با موضوع احداث پل، خطوط مترو و مجتمع هاي مركز خريد و نماينده شركت هايپرماركت هاي ماف پارس جهت احداث تدريجي چهار هايپر ماركت در اهواز امضا شد.

شهردار اهواز در سخنان كوتاهي با تشكر از سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي شهرداري گفت: از پرسنل اين سازمان تشكر مي كنم كه در مدت كوتاه شش ماه مقدمات راهي را آغاز كردند كه ساليان پيش در اهواز بايد طي مي شد. اميدوارم اين تفاهم ها بزودي به قرارداد و قرارداد به پروژه و در نهايت به خدمت به مردم شريف اهواز منتهي شود.

منصور كتانباف همچنين از همراهي شوراي شهر و اصحاب رسانه نيز در اين پروسه قدرداني كرد.

سپس رييس سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اهواز با ارائه گزارشي از روند برگزاري اين همايش گفت: روز گذشته پس از برگزاري مراسم افتتاحيه، تالار گفتگو در زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري ميان نمايندگان شركت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي و مديران شهرداري تشكيل شد.

امير صفي خاني تشريح كرد: در ميز پروژه قطار شهري، كه با حضور شركت چيني و آقايان فلسفي و كعب عمير رييس شوراي شهر و رييس كميسيون حمل و نقل و ترافيك و شاهين زاده مديرعامل سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري برگزار شد، طرفين در خصوص احداث خط دو قطار شهري اهواز، مجتمع هاي ايستگاهي قطار شهري طراحي هاي انجام شده، چگونگي اجرا و منابع مالي پروژه بحث و تبادل نظر كردند. البته براي تضمين هاي اين پروژه نياز به حمايت هاي استاني و ملي داريم كه اميدواريم محقق شود.

وي با اشاره به ديگر موضوعات مطرح شده در اين همايش افزود: در ميز خدمات شهري موضوعات در عناوين كلي پسماند، پارك ها و گردشگري  و فرصت هاي تعريف شده به سمع و نظر سرمايه گذاران داخلي و خارجي رسيد.

 قنواتي رييس سازمان مديريت پسماند پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود را تشريح كرد كه يك شركت ايتاليايي و يك سرمايه گذار داخلي جهت مشاركت در اين موارد اعلام آمادگي كردند.

اين مقام مسئول ادامه داد: در ميز شهر هوشمند، پروژه هاي مفيد در زمينه درآمدزايي اينترنتي، كسب و كار مجازي و...و در ميز احداث مجتمع هاي اداري تجاري، پاركينگ هاي طبقاتي و مجتمع هاي ايستگاهي قطار شهري بود كه چيني ها تمايل خود را به سرمايه گذاري در اين پروژه ها اعلام كردند. ضمن آنكه به اتفاق تعدادي از سرمايه گذاران و با حضور آقايان حاجتي، لطفعلي زاده و حيدري اعضاي محترم شوراي شهر از تعدادي از فرصت هاي سرمايه گذاري بازديد به عمل آمد.

رييس سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اهواز، اين همايش را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: در اين همايش به سبب حضور نمايندگان شركت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در كنار هم امكان گفتگو و تعامل با يكديگر فراهم آمد. تعاملاتي كه مي تواند به همكاري و شراكت بين اين سرمايه گذاران بيانجامد.

صفي خاني در پايان از همكاري و حمايت شهردار اهواز، شوراي شهر و همكاران خود قدرداني و تشكر كرد.

در ادامه محمد هادي قنوات از اعضاي شوراي اسلامي شهرخطاب به نمايندگان شركت هاي سرمايه گذاري گفت: بنده قبل از آنكه نماينده شوراي شهر باشم، رييس كانون انجمن هاي صنفي كارفرمايان خوزستان بوده و دو سال به عنوان كارآفرين برتر استان معرفي شدم و از اين رو خود را به شما عزيزان نزديك مي بينم.

عضو شوراي عالي سرمايه گذاري ادامه داد: اقتصاد خوزستان دولتي است از اين رو بايد با تعريف بسته هاي حمايتي سرمايه گذاران را به حضور در خوزستان و به ويژه شهر اهواز ترغيب كنيم.

وي افزود: يكي از دغدغه هاي مهم شوراي پنجم ورود سرمايه گذار به اهواز بود و تلاش ها براي جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي آغاز شد. به همين منظور كميسيون اقتصادي، سرمايه گذاري در شوراي شهر تشكيل شد. طرح هاي تسهيل كننده سرمايه گذاري در شوراي شهر در حال تصويب است. به دليل شرايط خاص خوزستان و اهواز، بسته هاي تشويقي اين استان بايد با مناطق ديگر تفاوت داشته باشد.

قنوات با بيان اينكه طبق برنامه ششم توسعه فضاي كسب و كار بايد بهبود پيدا كند يادآور شد: بايد مسئولان مربوطه و به ويژه نمايندگان، قوانين بيمه، ماليات و قانون كار را براي ورود سرمايه گذران تسهيل كنند. ما به نوبه خود از طريق مراجع مختلف درون و بيرون استان مشغول پيگيري براي رفع موانع هستيم.

همچنين در اين مراسم نمايندگان شركت هاي سرمايه گذاري خارجي با ابراز خرسندي از حضور در خوزستان و اهواز، اين منطقه را مستعد اجراي پروژه هاي بزرگ خواندند و از مسئولين خواستار مساعدت بيشتر جهت تسهيل در سرمايه گذاري در اهواز شدند.

گفتني است نخستين همايش 2 روزه سرمايه گذاري خارجي در حوزه مديريت شهري در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته جاري در تالار اجتماعات هتل نيشكر اهواز به همت سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي مردمي و اداره كل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اهواز با حضور سرمايه گذاران داخلي و مهماناني از كشورهاي يونان، قرقيزستان، فرانسه، ايتاليا و چين برگزار شد.