خوزنا : رمپ ورودي پل سوم اهواز داراي برآمدگي آسفالت ميباشد
چهارشنبه، 17 مرداد 1397 - 22:39 کد خبر:79376

پل سوم به عنوان يكي از اصلي‌ترين محورهاي تردد شرق به غرب در اهواز است و شهروندان ساكن در مناطق شمالي شهر مانند زيتون كارمندي و ميدان شهيد بندر براي تردد به سمت مسيرهايي مانند كيانپارس و گلستان از اين پل استفاده مي‌كنند.


خوزنا _ ساخت پل ترانزيتي سوم اهواز در سال 1346 آغاز شد و در بهمن‌ماه سال 1349 به بهره‌برداري رسيد. با توجه به توسعه مسيرهاي زميني و جابه‌جايي بار از طريق خودروهاي سنگين در مسير بنادر جنوبي كشور به سمت شهرهاي شمالي، اين خودروها مجبور به عبور از شهر اهواز بودند و با حضور در اهواز، به رودخانه كارون برخورد مي‌كردند.


با احداث پل سوم؛ اين پل به مسير اصلي تردد خودروهاي سنگين تبديل شد و سال‌ها خودروهايي كه از سمت بندر امام خميني (ره) و بندر ماهشهر قصد تردد به شهرهاي شمالي كشور را داشتند از روي اين پل كم‌عرض عبور مي‌كردند.

 پيش از انجام پروژه تعريض اين پل كه در سال 1393 به پايان رسيد به علت كمبود عرض پل طول اين پل 496 متر و عرض آن 12 متر است.
 بسياري از رانندگان مجبور مي شدند از مسير بلوار ساحلي شرقي تردد كنند كه همين مسئله موجب افرايش ناگهاني حجم ترافيك در اين محدوده تاساعات پاياني شب مي شد
 
پل سوم اهواز كه هم ‌اكنون به پل شهيد دقايقي تغيير نام داده شده، ميدان "پنج نخل" را به شمال كيانپارس و مسير خروجي شهر اهواز به سمت انديمشك متصل مي‌كند.
 
اجراي اين پروژه به منظور حل گره ترافيكي در دستور كار شهرداري اهواز قرار گرفت؛ در اين پروژه، پل سوم كه ميدان نخل را به منطقه كيان پارس متصل مي‌كند، از 12 متر به 30 متر تعريض و پل داراي سه لاين رفت و سه لاين برگشت شد.
 
اين پروژه با اعتبار 170 ميليارد ريال در تاريخ 28 اسفند ماه سال 1393 پس از مدت زمان 365 روز به پايان رسيد و طي مراسمي به طور رسمي افتتاح شد و عرض اين پل از 12 متر به 30 متر تعريض يافت كه در كاهش تصادفات و همچنين بهبود ترافيك شهر اهواز نقش بسيار مهمي داشت.


ولي متاسفانه رمپ ورودي اين پل از سمت جاده ساحلي كيان پارس به سمت ميدان پنج نخل داراي برآمدگي آسفالت مي باشد كه اين مسئله در ساعت پر ترافيك موجب كاهش سرعت ورود و گاها توقف ناگهاني خودروها و در نتيجه پيدايش ترافيك در نقطه ورودي اين پل شده است.


اميد است كه مسئولين زحمتكش شهرداري اهواز كه با كارشناسي هاي بسيار دقيق و زحمات طاقت فرسا در مدت زماني مشخص پروژه تعريض اين پل را به انجام رساندند در خصوص رفع اين اختلال اقدام نمايند تا شاهد تردد هرچه آسانتر خودروهاي شهروندان بر اين پل باشيم.