خوزنا : وزارت صنعت مسئول قيمت‎گذاري ۲۵ كالاي اساسي شد
جمعه، 19 مرداد 1397 - 09:49 کد خبر:79400

خبرگزاري تسنيم:با تصميم ستاد اقتصادي دولت براي كالاهاي ضروري، نرخ ارز براي كالاهاي اساسي، تا ارديبهشت ۱۳۹۸ تغيير نخواهد كرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قيمت اين كالاها را براي مصرف كننده نهايي اعلام مي كند.

در جلسه ستاد اقتصادي دولت به رياست رئيس جمهور ؛ بسته هاي تأمين ، توزيع و نظارت كالاهاي اساسي و دارو ارائه شد.

اين بسته ها در تكميل « طرح ساماندهي ارز » در وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي و بهداشت و درمان تهيه شده است.

بر اساس اين بسته ها ، اقلام بيست گانه كالاهاي اساسي و ضروري مورد نياز مردم كه براي تهيه يا توليد آنها ، ارز دولتي به نرخ رسمي تأمين مي شود، در كليه مراحل، از ثبت سفارش و تأمين ارز تا مراحل ترخيص ، حمل و توزيع ، مورد نظارت قرار مي گيرد. همچنين به منظور بهره گيري از نظارت مردمي با شفافيت كامل اطلاع رساني عمومي مي شود.

علاوه بر دستگاه هاي مسئول تخصصي، سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان نيز با تقويت امكانات خود در استان ها، وظيفه بازرسي و نظارت براي جلوگيري از سوء استفاده و انحراف منابع را به عهده خواهد گرفت.

واردكنندگان اين كالاها بايد از پيشينه مثبت عملكرد برخوردار باشند و رعايت كليه ضوابط قيمت گذاري، عرضه به موقع و نحوه توزيع را تعهد كنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، قيمت اين كالاها را براي مصرف كننده نهايي اعلام مي كند و نرخ ارز براي اين دسته از كالاها تا ارديبهشت ماه سال 1398، تغيير نخواهد كرد.