خوزنا : 12 ميليارد جريمه در 4 پرونده واردات موبايل
شنبه، 20 مرداد 1397 - 17:19 کد خبر:79431

سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي گفت: 29 پرونده در تخلفات تلفن همراه تاكنون تشكيل شده است كه در 4 پرونده 12 ميليارد جريمه صادر شده و 11 پرونده به دليل نقص مدارك در حال بررسي است.

به گزارش  فارس، سيد ياسر رايگاني سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي در نشست خبري پيش از ظهر امروز خود اظهار كرد: در جامعه نسبت به وظايف سازمان تعزيرات تصورات اشتباهي وجود دارد. براي مثال تخلف را صنف و بازرس مشخص مي كند و اگر تخلف محرز شد تعزيرات مي تواند وارد رسيدگي شود.

وي افزود: بازرسي كلان با سازمان حمايت از مصرف كنندگان است و ما در قالب يك ماده واحده كه الزامي هم نيست و اعلام كرده كه سازمان تعزيرات مي تواند وارد برخي بازرسي ها شود، ورود كرده ايم، در واقع ما از اين اختيار براي خود تكليف درست كرده ايم.

رايگاني اضافه كرد: در بحث پرونده هاي مهم با اينكه وظيفه نداشتيم درخواست نماينده از سازمانها كرديم، 29 پرونده در تخلفات تلفن همراه تاكنون تشكيل شده است كه در 4 پرونده 12 ميليارد جريمه صادر شده و 11 پرونده به دليل نقص مدارك در حال بررسي است.

سخنگوي سازمان تعزيرات ادامه داد: وظيفه ما رسيدگي به تخلفات صنفي از جمله عدم عرضه و گرانفروشي است و همزمان بقيه تخلفات هم در دادستاني در حال رسيدگي است.

وي گفت: زمان رسيدگي در سازمان تعزيرات بسيار مناسب است. مثلا براي 4 پرونده موبايل در يك هفته حكم صادر كرديم.
رايگاني بيان داشت: رئيس مجلس به كميسيون قضايي دستور ويژه اي براي اولويت دادن به اصلاح قوانين سازمان تعزيرات داده است.

سخنگوي سازمان تعزيرات خاطر نشان كرد: در حوزه اطلاع رساني نقص قوانين سازمان تعزيرات نياز به فرهنگ سازي توسط رسانه ها داريم.

رايگاني تصريح كرد: الزام به عرضه ليست برخي اقلام دو هفته پيش توسط وزير صنعت اعلام شد و ما بعد از اين الزام در خصوص آن كالاها توانستيم تحت عنوان احتكار ورود كنيم.