خوزنا : چهل سال است ما براي مردم تصميم مي‌گيريم و آنان هم تمكين مي كنند
جمعه، 16 شهریور 1397 - 18:17 کد خبر:79857

مدت هاست يك طرح قابل قبول به صحن نياورده ايم/مجلس هم در مشكلات اقتصادي مقصر است//هر جايي هم كه منِ مسئول اشتباه كردم، پاسخگو نبوده ام

مقصر آنهايي هستند كه براي خروج ترامپ از برجام جشن گرفتند/ به هيچ مسئولي در اين شرايط فشاري وارد نمي شود گراني‌هاي اخير، مشكلات بسياري براي مردم ايجاد كرده است. به باور بسياري از مسئولان، مردم ديگر مانند گذشته به مسئولان اعتماد ندارند و همين باعث شده، توجهي به گفته‌هاي آن‌ها نداشته باشند و با هجوم به بازار، باعث تشديد گراني شوند.

به گزارش «تابناك»؛ برخي ريشه معضلات را در مسائل فرهنگي و اجتماعي مي‌دانند، اما عده‌اي ديگر بر اين باورند كه سياست‌هاي اقتصادي و ناكارآمد، باعث بروز اين مشكلات است. در همين حال، برخي ديگر از جمله بعضي نمايندگان، ريشه مشكلات را در مسائل سياسي و حاكميتي مي‌دانند.

بهرام پارسايي، سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با تابناك اظهار داشت: ما چند وقت پيش، در بحث اقتصادي، وزير اقتصاد را ـ كه مي‌گفتند نوك پيكان اقتصاد است ـ استيضاح كرديم و مدير كل بانك مركزي هم تغيير كرد؛ اما ديديد كه اتفاقي در بازار ارز و سكه رخ نداد!

سخنگوي فراكسيون اميد گفت: اين نشان مي‌دهد، ما بايد به دنبال راهكار‌هاي ديگري باشيم. به نظر من، استيضاح راه حل مشكلات نيست و ما نبايد به دنبال مقصر بگرديم، چون اگر دنبال مقصر باشيم، خود مجلس هم در اين قضايا مقصر است.

وي افزود: لوايح چهارگانه كه چندين ماه است بين كميسيون‌ها و صحن پاسكاري مي‌شود و نمي‌گذارند تصويب شود، يكي از دلايل وضعيت اقتصادي عمومي است، ديگر آنكه ما در اين مدت، يك طرح به درد بخور از كميسيون‌ها به صحن نياورده ايم. اگر دنبال مقصريم، ما مقصريم و آن‌هايي كه براي خروج ترامپ از برجام جشن گرفتند؛ اين وضعيت بدون تعارف نتيجه تحريم هاست. فرافكني هم نيست و موضوعي واقعي است. نمونه اين امر، در تركيه است كه با تحريم دو نفر از وزراي آنها، ارزش پول ملي شان ۳۵ درصد كاهش پيدا كرد، حال آنكه كل كشور ما در تحريم است.

وي در پاسخ به اينكه اكنون راهكار چيست، گفت: چهل سال است ما براي مردم تصميم مي‌گيريم و آنان هم تمكين كرده و هزينه آن را پرداخته اند و خلاصه آنكه هر جايي هم كه منِ مسئول اشتباه كردم، پاسخگو نبوده ام. يك بار هم شده، بياييم و به مردم رجوع كنيم؟ يك بار هم ما مسئولان به نظر مردم تمكين كرده و طبق اصل، ۵۹ قانون اساسي عمل كنيم؟ اين قانون در بحث‌هاي كلان سياسي صراحت دارد، پس اشكالي ندارد ما درباره موضوع سياست خارجي خود به اين اصل مراجعه كنيم.

وي در ادامه يادآور شد: من نمي‌گويم مذاكره، چون اگر بگويم مذاكره، يك عده فوري برچسب به ما مي‌چسبانند كه شما وابسته يا خودفروخته هستيد و از اين دست انگ ها. مي‌خواهم بگويم هم اكنون نيز به هيچ يك از مسئولان در اين افزايش قيمت‌ها و در اين شرايط اقتصادي، فشاري وارد نمي‌شود و اوضاع را درك نمي‌كنند؛ يعني اين وضعيت براي مسئولان كشور قابل لمس نيست. اكنون همه نمايندگان در حال تذكر دادن هستند و همديگر را مقصر اوضاع معرفي مي‌كنند. بياييم يك بار براي هميشه به مردم اعتماد كنيم و از آن‌ها بخواهيم به ما راهكار بدهند.

پارسايي در پايان گفت: مگر ما اصلاح طلبان، راست و يا چپ‌ها از مردم نمي‌گوييم؟ خوب بياييم عملا به مردم اعتماد كنيم و از آن‌ها بخواهيم تصميم گيري كنند. هر تصميمي هم كه گرفته شد، تمكين كنيم. آن موقع مردم هم روي تصميم خود خواهند ايستاد.