خوزنا : پيشنهاد افزايش وام مسكن؛ در بانك مركزي
پنجشنبه، 22 شهریور 1397 - 11:01 کد خبر:79946

خبرگزاري تسنيم:وزير راه و شهرسازي از ارائه پيشنهاد افزايش وام خريد مسكن به بانك مركزي خبر داد و گفت: در پروژه‌هاي مسكن سازي جديد شهرهاي جديد برخلاف مسكن مهر تراكم حداكثر دو طبقه بوده وبه دنبال اهداف تجاري نيستيم.

 عباس آخوندي در آيين بهره برداري وافتتاح و كلنگ زني چند پروژه روبنايي و مشاركتي پرند در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: قطار حومه‌اي تهران پرند در ابتدا 4 زوج بود كه در حال حاضل به 14 زوج افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه امروز در قطار پرند با مردم صحبت كردم، گفت: خوشبختانه مسافران از نظم و ايمني و  قيمت ارزان اين قطار بسيار راضي بودند برنامه وزارت راه و شهرسازي افزايش ظرفيت قطارهاي حومه‌اي و توسعه آنها بخصوص در پايتخت است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه نظام طراحي پرند ريل پايه است، تصريح كرد: اتفاقات بسيار خوبي در شهر پرند روي داده و بيش از 90 هزار مسكن مهر با تراكم فوق‌العاده سنگين در يك محيط بياباني بسيار خشن ساخته شده است.

وي از برنامه وزارت راه براي ارتقاي كيفيت زندگي در شهر پرند خبر داد و بيان كرد: براين اساس فضاهاي عمومي ازجمله پارك در شهر پرند ساخته مي‌شود در اين راستا طرح بسيار جالبي به عنوان بوستان مشاهير به وسعت 35 هكتار در پرند در حال اجراست كه تا پايان سال به اتمام مي‌رسد.

آخوندي با بيان اينكه اين يك اتفاق بسيار خوب است كه براي مردم يك فضاي 35 هكتاري فضاي عمومي ايجاد مي‌كند، گفت: ارتقاي كيفيت ساخت و سازها يكي از مهمترين اهداف وزارت راه است ضمن اينكه تأمين خدمات روبنايي كه اساسا جزو مأموريت‌هاي ما نيست توسط شركت عمران شهرهاي جديد اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به ساخت 40 مدرسه در شهر پروند، اضافه كرد: در خصوص مدارس هيچ مشكلي در پرند نداريم.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در شهرهاي جديد ساخت 50 هزار واحد مسكوني جديد آغاز شده است، افزود: اين پروژه ها در اصفهان و مشهد آغاز شده و امروز نيز سه هزار و400 واحد آن در پرند آغاز شده است. هدف ما در اجراي اين طرح برخلاف پروژه هاي مسكن مهر تراكم حداكثر دو طبقه‌اي است تا به ارتقاي كيفيت زندگي مردم كمك كنيم هدف ما تجاري نيست.

وي در ادامه به موضوع امضافروشي مهندسان اشاره كرد و گفت: مردم بارها شنيده‌اند كه مهندسان امضا فروشي مي‌كنند من بساط اين امضا فروشي را جمع كردم مهندس بايد مأموريت خودش را انجام دهد و نبايد هيچ كس از امضافروشي ارتزاق كند بلكه مهندسان در اختيار مالكان هستند و در قبال انجام كار حق الزحمه دريافت مي‌كنند.

آخوندي با متهم كردن برخي رسانه‌ها به حمايت از امضا فروش‌ها، اظهار كرد: نبايد از امضا فروش طرفداري كنيم بلكه بايد از مردم در راستاي ارتقاي ساخت و سازها طرفداري كرد.

وي با بيان اينكه شهرداري مسئول كنترل ساختمان هستند و بايد آنها بازرس انتخاب كنند، گفت: با توجه به حذف امضا فروشي در حال حاضر امكان كاهش كيفيت ساخت و سازها وجود ندارد.

وزير راه و شهرسازي همچنين از ارائه پيشنهاد افزايش سقف وام مسكن از سوي بانك مسكن به بانك مركزي خبر داد و در پاسخ به تسنيم در خصوص رقم پيشنهادي، گفت: اين سوال را بايد از بانك مسكن بپرسيد.