خوزنا : فعلا بحث افزايش حقوق كارگران مطرح نيست
پنجشنبه، 12 مهر 1397 - 21:51 کد خبر:80199

‌خبرگزاري ايسنا:سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار كرد: در شرايط فعلي براي جبران افزايش قيمت ها حمايت‌هاي اجتماعي در اولويت قرار دارد و بحث افزايش حقوق كارگران مطرح نيست.

انوشيروان محسني بندپي در حاشيه افتتاح چهل و ششمين خانه كوچك كشور در كرمانشاه در جمع خبرنگاران، از اعلام جزييات بسته‌هاي حمايتي در هفته آينده خبر داد و افزود: كيفيت بسته هاي حمايتي، جمعيت تحت پوشش و اينكه چه مبلغي در قالب بسته كالا به اقشار نيازمند اهدا خواهد شد، هفته آينده اعلام مي‌شود.


وي با اشاره به افزايش قيمت ها در كشور، گفت: در اين شرايط اولويت اول دولت حمايت‌هاي اجتماعي است كه دولت براي همه اقشار كم درآمد در نظر گرفته است و قرار است قيمت برخي اقلام اساسي مانند دارو و كالاهاي اساسي مانند برنج، مرغ، گوشت و روغن با توجه به ارزي كه دولت به آن اختصاص داده افزايش پيدا نكند.

محسني بندپي در خصوص افزايش دستمزد كارگران براي جبران افزايش قيمت ها نيز گفت: چنانچه راهكارهاي اتخاذ شده كفاف ندهد، سراغ افزايش حقوق خواهيم رفت، اما فعلا بحث افزايش حقوق كارگران مطرح نيست.

وي در ادامه با اشاره به راه اندازي ۴۶ خانه كوچك در سطح كشور، گفت: اين خانه‌هاي كوچك براي معلوليني است كه مي‌توانند كارهاي خود را انجام داده و زندگي اجتماعي داشته باشند.

سرپرست وزارت نعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: راه اندازي اين خانه‌هاي كوچك همكاري دوجانبه ميان ايران و موسسه آلماني است و از تجارب اين موسسه در راه اندازي اين خانه‌ها استفاده شده است.

وي تصريح كرد: در اين طرح معلولين ايزوله نشده و بصورت گروهي در خانه هايي كنار هم زندگي كرده و زندگي اجتماعي را تجربه مي‌كنند و تجربه نشان داده اين نوع زندگي در تسريع توانمندسازي معلولان و اجتماعي كردن آنها نقش موثري داشته است.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر از معلولان كشور به اين شكل در خانه هاي كوچك ساماندهي شده‌اند و تا پايان سال تعداد اين خانه‌هاي كوچك به ۶۰ مورد افزايش مي‌يابد.