خوزنا : كسب رتبه سوم خوزستان در صادرات غيرنفتي كشور در 6 ماهه سال 97
شنبه، 14 مهر 1397 - 22:14 کد خبر:80224

خبرگزاري ايسنا:رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: خوزستان در شش ماهه نخست سال جاري رتبه سوم را در صادرات كالاهاي غيرنفتي در سطح كشور كسب كرده است.

نورالله حسن زاده  با اشاره به جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي اظهار كرد: صادرات كالاهاي غيرنفتي خوزستان در شش ماهه امسال به وزن 9 ميليون و 134 هزار و 382 تن و به ارزش 149 ميليارد و 925 ميليون و 523 هزار ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزني و ارزشي 2 درصد افزايش داشته است.

وي افزود: خوزستان در شش ماهه امسال رتبه سوم را در صادرات كالاهاي غيرنفتي در سطح كشور كسب كرده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصريح كرد: شمش فولادي، ديفرميت، گاز پروپان، پلي اتيلن، محصولات نيمه تمام از آهن يا فولاد، متانول، محصولات پتروشيمي و شيميايي و ميوه و تره‌بار از عمده اقلام صادراتي استان خوزستان هستند.

حسن زاده ادامه داد: عمده اقلام صادراتي استان خوزستان به كشورهايي از جمله چين، امارات متحده عربي، عراق، هند، تايلند، عمان و مصر صادر شده‌اند.

وي با بيان اين‌كه بايد به محصولات صادرات محور نگاه ويژه‌اي داشته باشيم، اظهار كرد: بايد با اقدامات كارشناسي در قالب كميته‌هاي تخصصي و با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي موجود، صادرات به كشورهاي هدف به خصوص كشور عراق را مدنظر قرار دهيم و امر صادرات را براي صادركنندگان تسهيل كنيم.