خوزنا : صدور رواديد اربعين آغازشد
شنبه، 14 مهر 1397 - 22:18 کد خبر:80225

دبير ستاد مركزي اربعين با اعلام خبر آغاز رسمي صدور رواديد اربعين گفت: رواديد كساني كه ثبت نام كرده‌اند ۲۴ ساعته آماده خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ نصير عبدالمحسن كه به تازگي به عنوان كاردار دولت بغداد در ايران معرفي شده است، براي بررسي و اعلام آخرين برنامه‌هاي دولت عراق در خصوص صدور رواديد اربعين با دبير ستاد مركزي اربعين ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدار نصير عبدالمحسن با بيان اينكه هدف ما تسهيل امور زائران گفت: حدود 25 نيروي پشتيباني در سفارت و تعداد 140 نفر نيرو نيز در دفاتر موقت مستقر شده اند تا روند صدور رواديد را سريع تر و آسان تر كنند.

وي افزود: براساس آمار از دفاتر بيست گانه و چهار كنسولگري فعال، در حدود 45هزار پاسپورت ثبت نام شده است كه به زودي رواديد آنها آماده خواهد شد.

كاردار جديد سفارت عراق اظهار داشت : به منظور جلوگيري از هرگونه وقفه در كار، تمام دفاتر صدور رواديد به صورت شبانه روزي فعال خواهند بود.

نصير عبدالمحسن ضمن اشاره به وقفه ايجاد شده در صدور رواديد گفت: تا ساعات آينده روند صدور رواديد آغاز خواهد شد و از فردا رواديد ثبت نام كنندگان آماده تحويل خواهند بود.

وي درخصوص اتباع خارجي حاضر در ايران، تصريح كرد: همانند سال گذشته به عراقي هاي مقيم ايران رواديد صادر خواهد شد و همچنين افغانستاني هاي مقيم ايران هم براساس سازوكارهاي مورد توافق و در چارچوب توافقات انجام شده با ايران رواديد حضور در مراسم اربعين را دريافت خواهند كرد.

در ادامه اين نشست شهريار حيدري دبير ستاد مركزي اربعين ضمن ابزار خشنودي از حضور نصير عبدالمحسن در اين سمت گفت: با توجه به سابقه فعاليت و مسئوليت هاي شما در ايران و با اين ميزان از تجربه به خوبي مسائل را مي توان حل كرد.

وي ضمن تشكر از حضور به موقع دفاتر موقت و نيروهاي پشتيباني اظهار كرد: اين گروه كمال همكاري را با سازمان حج و زيارت داشته‌اند.      

حيدري تاكيد كرد: سفير عراق روز سه شنبه گذشته تهران را ترك كرده است و به همين دليل نياز به مسئولي بود كه دستور صدور رواديد را به دفاتر و كنسولگري صادر كند كه خوشبختانه با حضور كاردار جديد اين كشور امروز اين دستور به مسئولان دفاتر و كنسولگري‌ها صادر شد و روند صدور رواديد از امروز عصر به طور رسمي آغاز خواهد شد كه ان شاءالله ظرف مدت 24 ساعت رواديد افرادي كه ثبت نام كرده‌اند، آماده خواهد شد.

گفتني است با پايان ماموريت راجح الموسوي سفير عراق در تهران، وي روز سه شنبه گذشته تهران را ترك كرد و نصير عبدالمحسن به عنوان كاردار جديد بغداد در تهران منصوب شد.