خوزنا : ريسك خريد دلار بالاست
دوشنبه، 16 مهر 1397 - 16:07 کد خبر:80245

خبرگزاري تسنيم:رييس كل بانك مركزي گفت: اين قول را به مردم مي دهم كه هيچ محدوديتي براي تامين دارو و تجهيزات پزشكي كشور نداريم.

 عبدالناصر همتي در حاشيه جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در جمع خبرنگاران افزود: براي ما بحث دارو و تجهيزات پزشكي از اهميت فوق العاده اي برخوردار است و مي خواهيم اين اطمينان را به مردم بدهيم كه بانك مركزي تمام قد حمايت مي كند، طوري كه از اول سال تاكنون حدود 3 ميليارد دلار براي واردات دارو ، مواد اوليه دارو و تجهيزات پزشكي تامين كرديم كه بخشي در بودجه وزارت بهداشت بوده و بخشي هم از طريق زيرمجموعه هاي مرتبط با وزارت بهداشت تامين شده است.

وي اضافه كرد: آن چيزي كه دولت براي ما تكليف كرده و ما به طور جد دنبالش هستيم اين است كه دارو و تجهيزات پزشكي در مقايسه با هرچيز ديگري در اولويت باشد بنابراين ماهم در تامين اين اقلام اولويت را قايل شديم حتي مبالغ كلان معادل چند صد ميليون دلار را به صورت آماده در اختيار وزارت بهداشت گذاشتيم تا هرلحظه كه احساس نياز كند بتواند خريدش را انجام دهد.

رييس كل بانك مركزي گفت: بخشي از مشكلات داروسازان و كساني كه مي خواهند دارو و مواد اوليه دارو را وارد كنند نقدينگي است كه برنامه ريزي شد از طريق مديريت و برنامه ريزي و نظام بانكي بتوانند نقدينگي لازم را براي خريد ارز مورد نياز واردات دارو ومواد اوليه دارو و تجهيزات پزشكي داشته باشند.

همتي همچنين درباره بازار ارز و سكه گفت: ارز و سكه محصول خوبي براي سرمايه گذاري نيست زيرا ريسكش بالاست بنابراين درخواست ما اين است كه مردم براي سرمايه گذاري خود به محصولات و ابزارهاي ديگر سرمايه گذاري توجه كنند.

وي افزود: بانك مركزي قطعا نظارت مي كند و به طور جدي دنبال اين است كه تعادل را دربازار ايجاد كند زيرا معتقديم ثبات در بازار ارز براي اقتصاد كشور بسيار مهم است، از اين رو تمام تلاش خود را در اين باره بكار خواهيم بست و مردم هم نتايج آن را به تدريج مشاهده خواهند كرد.