خوزنا : چرا «قيمت شير» گران شده است؟
چهارشنبه، 9 آبان 1397 - 13:05 کد خبر:80622

خبرگزاري تسنيم:عضو كميسيون كشاورزي مجلس علل افزايش «قيمت شير» را تشريح كرد.

علي وقف‌چي، عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي،  با انتقاد از افزايش بي‌رويه قيمت شير پاستوريزه طي روزهاي اخير، گفت: افزايش قيمت شير و برخي محصولات لبني موجب شده تا برخي از مصرف‌كنندگان، اين محصول مهم كشاورزي را از سبد غذايي‌شان حذف كنند كه در آينده ضربه جبران‌ناپذيري به نسل‌هاي آينده كشور وارد مي‌كند.

وي يكي از دلايل افزايش قيمت شير و برخي ديگر از محصولات لبني را افزايش و نوسانات موجود در بازار ارز دانست و تصريح كرد: افزايش قيمت ارز طي ماه‌هاي اخير تا حدودي بر افزايش قيمت شير تأثيرگذار بوده، اما دولت موظف است، طبق قانون قيمت اين محصول را مهار كند. نبود نظارت بر اين بازار موجب شده تا قيمت‌ شير در روزهاي اخير به هر بطري 5 هزار تومان نيز برسد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس اضافه كرد: دولت بايد برنامه جامع و قابل اجرايي براي حل مشكل دامداران و كارخانه‌هاي توليد محصولات لبني ارائه دهد، به هر حال توليدكنندگان نيز در شرايط موجود اقتصادي چاره‌اي جز افزايش قيمت‌‌هاي محصولات‌شان ندارند.

وقف‌چي در پايان خاطرنشان كرد: يكي ديگر از دلايل افزايش قيمت شير، سوداگري واسطه‌ها و دلالان در اين بازار است كه بايد نظارت دقيقي بر اين بازار صورت گيرد؛ توليدكنندگان در شرايط موجود اقتصادي چاره‌اي جز افزايش قيمت‌‌هاي محصولات‌شان ندارند.