خوزنا : فرهنگ درخواست فاكتور از فروشنده نهادينه شود
دوشنبه، 14 آبان 1397 - 17:42 کد خبر:80695

به گزارش خوزنا و به نقل از روابط عمومي  روابط عمومي هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان؛ مدير كل مديريت عملكرد، بازرسي و امور حقوقي استانداري خوزستان  با بيان اين‌كه فرهنگ درخواست فاكتور از فروشنده بايد ميان شهروندان نهادينه شود، گفت: درخواست فاكتور از فروشنده، امنيت را براي فروشندگاني كه دنبال گرانفروشي هستند از بين مي‌برد، زيرا احتمال مي‌دهند كه ممكن است خريدار پيگيري بعدي را نسبت به خريد خود داشته باشد.

شهاب رزمي در جلسه قرارگاه فرماندهي اقتصادي خوزستان كه در اهواز برگزار شد، با بيان اين‌كه شهروندان در زمان‌ خريد از فروشگاه‌ها، درخواست فاكتور نمي‌كنند، اظهار كرد: چندين بار در بازرسي‌ها به صوررت نامحسوس، شهروندان را رصد مي‌كردم اما حتي يكبار هم از سوي خريدار تقاضاي فاكتور از فروشنده نشد. در اين زمينه كميته اطلاع‌رساني قرارگاه اقتصادي استان بايد در راستاي آموزش درخواست هميشگي فاكتور به شهروندان گام بردارد.

وي افزود: هر چند پاسخگويي از وظايف اصلي مديران است و مطالبه مردم از دولت، حكومت و نظام به حق است اما مطالبه مردم از مردم هم وجود دارد و خدماتي كه مردم بايد به يكديگر ارائه دهند از سوي خود مردم ناديده گرفته مي‌شود.

رئيس كميته بازرسي و نظارت قرارگاه فرماندهي اقتصادي خوزستان با بيان اين‌كه فرهنگ درخواست فاكتور از فروشنده بايد ميان شهروندان نهادينه شود، تصريح كرد: درخواست فاكتور از فروشنده، امنيت را براي فروشندگاني كه دنبال گرانفروشي هستند از بين مي‌برد، زيرا احتمال مي‌دهند كه ممكن است خريدار پيگيري بعدي را نسبت به خريد خود داشته باشد.

رزمي با بيان اين‌كه بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي در خوزستان براي بحران‌هاي احتمالي پيش‌رو آسيب‌شناسي نمي‌كنند، عنوان كرد: بيشترين اقدامات در زمينه بازرسي‌ها در"بازرسي پسيني" خلاصه مي‌شود يعني منتظر رخداد مي‌مانيم و بعد از آن، براي رفع مشكل به وجود آمده، جلسه تشكيل مي‌دهيم و اقدام پيشگيرانه كه "بازرسي پيشيني" به آن گفته مي‌شود، در دستگاه‌هاي اجرايي صورت نمي‌گيرد.

مدير كل بازرسي و امور حقوقي استانداري خوزستان با اشاره به ادامه بازرسي‌هاي بازار و‌ كنترل قيمت‌ها، گفت: در راستاي حل مسائل و مشكلات جامعه، موضوع افزايش بليت‌هاي هواپيما در دستور كار قرار گرفته است و در اين زمينه با تشكيل جلسه‌اي با حضور نمايندگان تعزيرات، صنعت، معدن و تجارت استان، فرودگاه، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، پليس اماكن و امور اقتصادي استانداري، موضوع رصد و پيگيري شد.

رزمي ادامه داد: يكي از اقدامات و مصوبات، استقرار يك غرفه با حضور بازرس اداره‌كل تعزيرات و بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در فرودگاه است تا ايرلاين‌هايي كه اقدام به چارتر كردن پروازها مي‌كنند مشخص شوند و اگر مردم هم شكايتي از شرايط پروازي و‌ گرانفروشي بليت داشته باشند، به غرفه مستقر در فرودگاه مراجعه كنند.

مدير كل بازرسي و امور حقوقي استانداري خوزستان خاطرنشان كرد: همچنين مصوب شده است تا شعبه ويژه رسيدگي كننده به تخلفات ايرلاين‌ها و پروازها در استان داير شود تا نسبت به كنترل قيمت بليت‌هاي پرواز در فرودگاه اقدام و به تخلفات رسيدگي كند.