خوزنا : اعلام ميزان تاثير سوابق تحصيلي در كنكور ۹۸
سه شنبه، 15 آبان 1397 - 08:32 کد خبر:80701

خبرگزاري فارس:در چهاردهمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مصوب شد كه سوابق تحصيلي متقاضيان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از طريق آزمون سراسري در سال ۱۳۹۸ با "حداكثر ۳۰ درصد تأثير مثبت" درنظر گرفته شود.

 در اين جلسه كه با حضور وزيران علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش و اعضاي شوراي سنجش و پذيرش دانشجو برگزار شد، مصوب شد كه در پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از سال ۹۸ به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفيت كل آموزش عالي صرفاً از طريق سوابق تحصيلي و خارج از فرايند كنكور سراسري انجام مي‌شود.

براساس اين گزارش، آيين‌نامه اجرايي اين مصوبه حداكثر تا يك ماه آينده در سازمان سنجش آموزش كشور تهيه و براي تصويب به شوراي سنجش و پذيرش ارائه مي‌شود. اين آيين‌نامه بايد قبل از ثبت‌نام كنكور سراسري اطلاع‌رساني شود.

براساس اين گزارش، همچين در پذيرش دانشجو براي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور به روش پذيرش با آزمون در سال ۱۳۹۸، سوابق تحصيلي با حداكثر ۳۰ درصد تاثير مثبت ملاك قرار مي‌گيرد.

در اين جلسه مصوب شد كه به منظور پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي براي سال ۱۳۹۹ به بعد در رشته محل‌هاي با آزمون، ميزان و نحوه سوابق تحصيلي، حداكثر ظرف يك ماه توسط كارگروه تهيه و براي تصويب و اعلام به شوراي سنجش و پذيرش ارائه شود.