خوزنا : بسكتبال ايران مسافر جام جهاني شد
دوشنبه، 12 آذر 1397 - 19:36 کد خبر:81177

تيم ملي بسكتبال ايران در دومين ديدارش از پنجره پنجم انتخابي جام جهاني برابر فيليپين پيروز شد تا مسافر جام جهاني شود.

 ايسنا: تيم ملي بسكتبال ايران در دومين ديدارش از پنجره پنجم رقابت هاي انتخابي جام جهاني مهمان فيليپين بود كه اين ديدار حساس را با نتيجه ۷۸ بر ۷۰ برنده شد تا مسافر جام جهاني شود.

تيم ملي بسكتبال ايران شروع خوبي داشت و پا به پاي حريف قدرتمند خود پيش رفت. كوارتر اول با نتيجه ۲۰ بر ۱۹ به سود فيليپين تمام شد اما تيم ملي با شوت سه امتيازي ثانيه پاياني بهنام يخچالي كه از ميانه زمين وارد سبد حريف شد روحيه خوبي براي ادامه مسابقه گرفت.

با اين حال در كوارتر دوم هم فيليپيني ها بهتر بودند و توانستند فاصله امتيازي را بيشتر كنند. ميزبان با استفاده از شوت هاي پيراموني خود در اين كوارتر نيز با نتيجه ۱۹ بر ۱۶ به برتري رسيد و در نيمه اول ۳۹ بر ۳۵ به برتري رسيد.

در كوارتر سوم عملكرد تيم ملي ايران در دفاع بهتر بود و بازيكنان از فرصت هايشان نيز به خوبي استفاده كردند و حتي يكبار از مهمان خود پيش افتادند اما دوباره شوت هاي سه امتيازي فيليپين برتري را براي ميزبان كرد. طلسم گل نزني هاي آرن داوودي در اين پنجره تا اين كوارتر هم ادامه داشت و او دو پنالتي و شوت سه امتيازي را از دست داد. طلسم گل نزني او حتي صداي مهران شاهين طبع را نيز در وقت اضافه درآورد. تيم ملي در اين كوارتر بهتر بود اما بازهم مهمان برتري اش را حفظ كرد و در نهايت كوارتر سوم ۱۵ بر ۱۵ برابر تمام شد.

اگر شوت سه امتيازي محمد جمشيدي در ابتداي كوارتر سوم وارد سبد مهمان نمي شد شايد خيلي زود تيم ملي بازي را واگذار مي كرد. با اين شوت دوباره رقابت ايران و فيليپين بسيار نزديك و پاياپاي شد و ايران بازي را با امتيازهاي جمشيدي ۶۰ بر ۶۰ كرد.

در كوارتر چهارم فيليپين بازي را خوب شروع كرد و چند امتياز از ايران پيش افتاد اما در دقايق پاياني بازي ايران نمايشي چشم گير داشت و با درخشش جمشيدي و يخچالي بازي را ۷۸ بر ۷۰ به سود خود تمام كرد تا ايران مسافر جام جهاني شود. در روزي كه حسن زاده كم فروغ بود، شوت دو امتيازي حامد حسين زاده در لحظات حساس كوارتر چهارم، ايران را به بازي برگرداند.

در دقايق پاياني بازي روزبه ارغوان و ميثم ميرزايي پنج خطائه شدند تا از بازي خارج شوند.

محمد جمشيدي با ۲۶ امتياز ستاره تيم ايران در اين بازي بود.