سيتروئن C3 موجود در ايران، قدرتمندترين نسخه توليدي در جهان محسوب مي شود كه متاسفانه توليد آن در وضعيت فعلي، ادامه نخواهد يافت. اين سيتروئن به يك پيشرانه 1.6 ليتري توربو مجهز است كه توان توليد 163 اسب بخار قدرت را دارد و با برخي محصولات دي اس و پژو به اشتراك گذاشته شده است. با توجه به وزن پايين و حجم بسيار كم سيتروئن C3 ، مي توان به راحتي ادعا كرد كه شاهد يك هاچ بك فوق سريع از سيتروئن خواهيم بود. به لطف گيربكس شش سرعته ضريب كوتاه با شتاب صفر تا صد كمتر از 9 ثانيه قابل دسترسي است كه براي مشتريان ايراني، فراتر از نيازهاي روزانه به حساب مي آيد. خودروهاي فرانسوي معمولا با تاكيد بر سواري نرم ساخته مي شوند و سيتروئن C3 نيز سواري نرم و بدون كوبشي دارد كه به خصوص براي جاده هاي پر دست انداز ايران، يك مزيت محسوب مي شود. البته مانند بسياري از خودروهاي فرانسوي ديگر، حس دريافتي راننده از عملكرد فرمان چندان دقيق و واقعي نيست و از اين رو مي توان گفت كه فرمان اندكي گنگ و بي حس عمل مي كند.
در زمان معرفي اوليه اين خودرو و برگزاري تست ها توسط خبرنگاران، قيمت خودرو به صورت تخميني براي سيتروئن C3 رقمي بين 120 تا 130 ميليون تومان عنوان مي شد كه اكنون اين رقم به 200 ميليون تومان رسيده و به هيچ عنوان با خودروي ارزاني طرف نيستيم و بيشتر اقشار جامعه، قادر به خريد آن نخواهند بود. رقيب اصلي سيتروئن C3 در اين محدوده قيمتي را خودروهايي همچون چري تيگو5 ، جك S5 و بي واي دي S6 تشكيل مي دهند. از ديگر خودروساز بزرگ يعني ايران خودرو نيز محصول مشابه پژو 2008 و كراس اوور چيني هايما S7 در اين رقابت حضور دارند كه به طور معمول با ارايه يك سايز بزرگتر، كه مد نظر بسياري از خريداراني است كه چنين بودجه اي را صرف خريد خودرو مي كنند، مي توانند عرصه رقابت را بر سيتروئن C3 تنگ كنند. هر چند سيتروئن C3 به واسطه مشخصاتي كه دارد، يك گزينه هيجان انگيز براي عاشقان خودرو و خانواده هاي كم جمعيت محسوب مي شود كه بيشتر از وجه پرداختي، حتي در زمان فعلي، براي خريدار آورده خواهد داشت.