خوزنا : مخالفت ۱۰۰ درصدي مجلس با افزايش نرخ بنزين
سه شنبه، 13 آذر 1397 - 18:01 کد خبر:81212

خبرگزاري فارس: فريدون حسنوند رئيس كميسيون انرژي پس از جلسه عصر امروز اين كميسيون كه با حضور بيژن نامدار زنگنه وزير نفت برگزار شد، گفت: وزير نفت در اين جلسه به سؤالات اعضاي اين كميسيون پاسخ داد اما قرار شد تا 2 سؤال به صحن علني مجلس ارجاع شود. البته مابقي سؤالات هم قرار است با تبادل‌نظر بيشتر نماينده و وزارتخانه جهت اغناي دو طرف پيگيري شود.

وي افزود: بيش از يك سال است كه طرح برندينگ مطرح شده است ضمن اينكه در مهر ماه سال جاري هم اين طرح براي تعيين تكليف به صحن علني مجلس اعلام شده و در دستور كار قرار دارد.

رئيس كميسيون انرژي خاطرنشان كرد: در روزهاي گذشته تمام جايگاه‌داران در نشستي كه تمامي اعضاي كميسيون انرژي و وزير نفت و معاونينش حضور داشتند اين موضوع را به بحث گذاشته و تبادل‌نظر كردند.

حسنوند افزود: طرح جامع انرژي بايد از سوي مجلس و دولت به صورت مشترك پيگيري شود ضمن اينكه با توجه به اينكه وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو در اين خصوص وظايفي را بر عهده دارند. هر دوي اين وزرا در كميسيون حاضر شده و توضيحاتي در اين خصوص ارائه كردند ضمن اينكه اين موضوع در دستور كار هيأت دولت هم قرار دارد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مباحثي در مورد قيمت سوخت در جامعه مطرح است به مردم ايران اعلام مي‌كنم كه كميسيون انرژي به صورت 100 درصد مخالف افزايش قيمت سوخت است و رضايتي از اين كار در بين اعضاي كميسيون انرژي وجود ندارد البته تا امروز هم هيچ بحثي در مورد افزايش نرخ سوخت گرفته نشده است و تمامي اين حرف‌ها گمانه‌زني است.

رئيس كميسيون انرژي در پايان گفت: از طرف مجلس و دولت تاكنون هيچ صحبتي مبني بر افزايش قيمت سوخت نشده لذا تصميم‌گيري هم تاكنون صورت نگرفته است.