خوزنا : چگونه از خودروسازان شكايت كنيم؟
چهارشنبه، 14 آذر 1397 - 09:21 کد خبر:81215

مصرف‌كنندگان در صورت هرگونه نارضايتي از عملكرد خودروسازان و واردكنندگان خودرو به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه و شكايت كنند.

 ايسنا: مصرف‌كنندگان از بالا بودن قيمت و پايين بودن كيفيت خودرو‌هاي داخلي ناراضي هستند. كارشناسان نيز معتقدند قيمت خودرو‌هاي وارداتي بالا بوده و بايد كاهش يابد. تاخير در تحويل خودروي فروخته شده نيز از جمله تخلفات رايج شركت‌هاي واردكننده خودرو است.

در اين ميان بسياري از شهروندان اگرچه از عملكرد خودروسازان و واردكنندگان خودرو ناراضي هستند، اما از روند قانوني شكايت از شركت‌هاي عرضه‌كننده خودرو آگاهي ندارند.

اين در حالي است كه براساس اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو كه اخيرا ابلاغ و اجرايي شده است، مصرف‌كنندگان در صورت هرگونه شكايت از عملكرد خودروسازان و واردكنندگان خودرو مي‌توانند به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه كنند.

طبق اين قانون، شكايت مصرف‌كنندگان از خودروسازان و واردكنندگان خودرو از طريق سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان بررسي و رسيدگي خواهد شد.

در اين ميان اگر مصرف‌كننده از نتيجه رسيدگي در سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت ناراضي باشد، مي‌تواند به هيات حل اختلاف خودرويي كه دبيرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استاني قرار دارد، مراجعه و مجددا شكايت كند.

هيات حل اختلاف خودرويي موظف است ظرف ۲۰ روز از تاريخ ثبت شكايت به موضوع رسيدگي و راي خود را صادر كند.