خوزنا : جزئيات « ورود بدون كنكور به ۸۵ درصد ظرفيت دانشگاه‌ها»
جمعه، 14 دی 1397 - 11:06 کد خبر:81660

رئيس مركز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه شوراي سنجش مبني بر ورود بدون كنكور به ۸۵ درصد ظرفيت دانشگاه‌ها توضيحاتي ارائه كرد.

ايسنا:عبدالرسول عمادي درباره توييت وزير آموزش و پرورش مبني بر «خداحافظي با كنكور» و مصوبه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مبني بر «ورود بدون كنكور به ۸۵ درصد ظرفيت دانشگاه‌ها» اظهار كرد: پنج سال از اجراي قانون سنجش و پذيرش دانشجو مي گذرد و در اين قانون تاكيد شده بود كه از سال ۹۷ بايد ۸۵ درصد ظرفيت دانشگاه‌ها بدون كنكور پر شود.


وي افزود: امسال اولين سالي است كه قبل از ثبت نام كنكور سراسري، ظرفيت اين ۸۵ درصد رشته‌هاي آزاد از كنكور اطلاع‌رساني مي‌شود و بدون آن كه داوطلبان نياز به شركت در كنكور داشته باشند مسقيم به دانشگاه‌هاي محل اجراي رشته‌هاي مورد نظر مراجعه مي‌كنند و در وب سايت دانشگاه ثبت نام اوليه خود را انجام مي‌دهند.

وي ادامه داد: سازمان سنجش فرايند كار را به زودي اعلام خواهد كرد و همه دانشگاه‌هايي كه ظرفيت آزاد از كنكور دارند اعم از دولتي، آزاد، پيام نور و غيرانتفاعي مشمول اين مصوبه خواهند بود.

رئيس مركز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه سوابق تحصيلي دانش آموزان ملاك عمل است گفت: داوطلبان مدارك خود را پس از ثبت نام به دانشگاه ارائه مي‌كنند و در نهايت دانشگاه پس از بررسي مدارك اعلام پذيرش خواهد كرد.

وي در پاسخ به اينكه آيا اين قانون تنها براي داوطلبان نظام جديد اجرا مي شود؟ گفت: پذيرش بدون كنكور در دانشگاه‌ها ربطي به نظام قديم يا جديد بودن ندارد.

وي درباره زمان اعلام شرايط دانشگاهاي آزاد از كنكور اظهار كرد: شيوه نامه مربوط به تصويب رسيده و بايد از سوي دبيرخانه شوراي سنجش و پذيرش يعني سازمان سنجش اعلام شود.