خوزنا : وزير كار: ايران مال يك ايران كوچك است
پنجشنبه، 20 دی 1397 - 13:52 کد خبر:81761

وزير كار اظهار داشت: ايران مال يك مجموعه چند منظوره است. بر خلاف تبليغات برخي ايران مال، مجموعه صرفا براي فروش محصولات خارجي نيست بلكه مركزي براي فروش كالاهاي ايراني و صنايع دستي ايراني است.


وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به تجربه موفق ايران مال در اشتغالزايي، افزود: از بدو آغاز وزارتم در وزارت كار به دنبال آن بودم كه بخشي از بار حل مشكلات را بر دوش شركاي اجتماعي بگذارم و براي كمك به محرومان از مشاركت آنان بيشتر استفاده كنيم.

به گزارش ايلنا، محمد شريعتمداري، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي پس از بازديد از مجموعه بازار بزرگ ايران (ايران مال) در جمع مديران اين مجموعه ضمن گرامي داشت سالروز ۱۹ دي اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه امروز و در جمع شما در خدمت جناب آقاي اعلاء ميرمحمدصادقي هستم. ايشان از افراد ارزشمند كشور و انقلاب اسلامي هستند و حضور ايشان در هيئت امناي مجموعه عظيم ايران مال گوياي آن است كه اين مجموعه قطعا در خدمت اهداف انقلاب و كشور خواهد بود. برادر گرامي،‌ جناب آقاي انصاري هم از خانواده‌اي خوشنام و محترم هستند و از فعالان اقتصادي ارزشمند كشور به شمار مي‌آيند.

شريعتمداري ادامه داد: بازديد امروز من از ايران بسيار مفيد بود و با جزييات اين پروژه ارزشمند آشنا شدم. مجموعه ايران مال قطعا با بلند نظري و همت بلند بانيان آن شكل گرفته است. ايده احداث ايران مال قطعا ايده ارزشمندي بوده و تبديل اين ايده به عمل و اجراي آن بر روي زمين نيز كار طاقت فرسا و ارزشمندي بوده است. هدف من از حضور در اينجا و بازديد از اين مجموعه در درجه اول به قصد تقدير و تشكر از عوامل ايران مال است.

وزير كار اظهار داشت: ايران مال يك مجموعه چند منظوره است. بر خلاف تبليغات برخي ايران مال، مجموعه صرفا براي فروش محصولات خارجي نيست بلكه مركزي براي فروش كالاهاي ايراني و صنايع دستي ايراني است. در ضمن مجموعه ايران مال را بايد يكي از نقاط قوت گردشگري ايران دانست كه پس از راه‌اندازي گردشگران داخلي و خارجي را جذب مي كند. ايران مال در واقع يك ايران كوچك است و تمدن ايراني و اسلامي و تمدن دوران كنوني در اينجا به خوبي ديده مي‌شود.

وي افزود: ايران مال جايي براي آرامش پيدا كردن مردم است. جايي كه مي‌تواند موجب تفريح سالم و مشروع مردم باشد. از فيروزكوه تا دشت قزوين ۱۸ ميليون نفر ساكن هستند و مي‌توانند از اين مجموعه بهره‌مند شوند. همچنين به عنوان وزير كار بايد از اشتغال ايجاد شده در اين مجموعه تشكر كنم.

شريعتمداري عنوان كرد: در شرايطي كه برخي به دنبال خروج سرمايه‌ها از كشور ايجاد يا خريد ملك و ساختمان در كشورهاي همسايه يا كشورهاي اروپايي هستند، در مجموعه ايران مال در پايتخت كشور شاهد احداث چنين سازه عمراني و تمدني هستيم. ضروري است از اين قبيل اقدامات درست و ارزشمند حمايت شود. بايد از كارآفريني پشتيباني كرد. آن چيزي كه نياز به برخورد دارد، چپاول و خروج سرمايه‌ها از كشور است. ايران مال براي همه ملت ايران و سازه و سرمايه‌اي بر روي زمين است. چيزي نيست كه كسي آن را در چمدان بگذارد و از كشور خارج كند. بايد توسعه اين قبيل فعاليت‌ها را تشويق كرد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به تجربه موفق ايران مال در اشتغالزايي، افزود: از بدو آغاز وزارتم در وزارت كار به دنبال آن بودم كه بخشي از بار حل مشكلات را بر دوش شركاي اجتماعي بگذارم و براي كمك به محرومان از مشاركت آنان بيشتر استفاده كنيم. اگر قرار است مشكلات زنان سرپرست خانوار و افراد كم درآمد حل شود و فقر و محروميت كاهش يابد لازم است در كنار استفاده از منابع دولتي از كارآفرينان برتر حمايت كرد و آنان را به مشاركت بيشتر طلبيد. بايد ۵۰۰ كارآفرين برتر كشور را شناسايي و از آنان تقدير كرد و از آنان خواست كه در مسئوليت‌هاي اجتماعي، مشاركت كنند.

وي خاطر نشان كرد: ايران مال مي‌تواند مركزي براي فروش صنايع دستي ايران باشد. صنايع دستي عمدتا در نقاط محروم كشور توليد ميشوند و ايران مال مي‌تواند مركز مهمي براي فروش اين محصوات باشد و از اين طريق به اشتغالزايي در مناطق محروم كمك كند. همچنين در سراسر ايران غذاهاي بسيار متنوعي تهيه مي‌شود و ايران مال در كنار ساير ماموريت‌هاي تجاري، فرهنگي، گردشگري و تفريحي خود مي‌تواند به محلي براي عرضه غذاهاي تمام مناطق ايران به گردشگران داخلي و خارجي تبديل شود و مردم احساس كنند با حضور در ايران مال به جاي جاي ايران سفر كرده‌اند. همچنين ايران مال مي‌تواند يكي از كانون‌هاي صادراتي كشور باشد.