خوزنا : توضيحات جديد تأمين اجتماعي درباره جاماندگان "بسته حمايتي"
سه شنبه، 16 بهمن 1397 - 08:57 کد خبر:82130

سازمان تأمين اجتماعي توضيحات جديدي درباره تعيين تكليف جاماندگان "بسته حمايتي" ارائه كرد.

تسنيم: 13 بهمن ماه گزارشي با عنوان سامانه‌هاي "سرِكاري" سازمان تأمين اجتماعي براي پيگيري بسته‌هاي حمايتي درباره فرايند توزيع "بسته‌هاي حمايتي" و مشكلات افراد مشمولي كه اين بسته به آنها پرداخت نشده، منتشر كرديم.

در اين گزارش به گلايه‌هاي خانواده‌هايي پرداخته شد كه با وجود اينكه دريافتي آنها كمتر از 3 ميليون تومان است و بيمه‌شده تأمين اجتماعي هستند، رقم ريالي بسته حمايتي خود به آنها تعلق نگرفته است.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان تأمين اجتماعي، اين دسته از مشمولان بسته حمايتي بايد درخواست‌هاي خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت كد ملي خود  به سامانه #8*142* همچنين در صورت دارا بودن شماره همراه ايرانسل و رايتل با ثبت كد ملي خود از طريق سامانه #8*1420*  پيگيري مي‌كردند! علاوه بر اينكه شماره تماس 1420 نيز يكي ديگر از راه‌هاي ارتباطي سازمان تأمين اجتماعي اعلام شد.

بر همين اساس، بسياري از خانواده‌هايي كه نسبت به عدم دريافت بسته‌ حمايتي خود اعتراض داشتند، اقدام به ثبت اعتراض خود در دو سامانه اشاره‌‌شده داشتند اما با گذشت چندين روز هنوز هيچ پاسخي از سوي دو سامانه به آنها داده نشده است.

پيرو انتشار گزارش مورد اشاره در تسنيم، روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي توضيحاتي را در اين باره ارسال كرده كه در ادامه آمده است:

"همان‌طور كه به استحضار مردم شريف و فهيم ايران رسانده شده است، خانوارهايي كه درآمد آنها كمتر از 3 ميليون تومان در ماه است و تاكنون بسته حمايتي دولت را دريافت نكرده‌اند از فرصت 10روزه ثبت‌نام برخوردار هستند كه بر اساس برنامه تعيين‌شده، تاريخ ثبت‌نام در روز چهارشنبه مورخ 17 بهمن 97 پايان مي‌يابد و بعد از اين مرحله، استحقاق‌سنجي ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت يك هفته كاري انجام خواهد پذيرفت لذا بر اساس نتايج استحقاق‌سنجي به تمام متقاضيان از طريق شماره تلفن همراهي كه با آن كد ملي خود را ارسال كرده‌اند، پاسخ داده مي‌شود؛ لازم به ذكر است فرآيند فوق از ابتداي شروع طرح اعلام شده و هيچ‌گونه انحرافي در آن صورت نگرفته است".