خوزنا : با گرانفروشان جوجه يك‌روزه برخورد مي‌شود
شنبه، 25 اسفند 1397 - 13:11 کد خبر:82582
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاكيد بر اينكه رعايت نكردن قيمت مصوب جوجه يك‌روزه تخلف است، هشدار داد با گرانفروشان برخورد مي‌شود.
 
ايسنا:اميرحسين نظري اظهار كرد: با توجه به اينكه قيمت مرغ مشمول كالاهاي اولويت اول تنظيم بازار است، حداكثر قيمت معين شده براي عرضه هر قطعه جوجه يك‌روزه با بهترين كيفيت ۲ هزار و 400 تومان است و واحدهاي توليدي و توزيعي، موظف به رعايت آن هستند.
 
وي افزود: حداكثر قيمت 2 هزار و 400 تومان براي هر قطعه جوجه يكروزه با بهترين كيفيت از سوي كارگروه تنظيم بازار كشور تعيين شده است.
 
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصريح كرد: مرغداران و اتحاديه‌هاي مربوطه مي‌توانند در صورت خريد جوجه يك‌روزه با قيمت بالاتر از نرخ مصوب يا اطلاع از عرضه آن، اسناد و مدارك خود را براي اعمال قانون در مورد متخلفان و استرداد مبالغ اضافه پرداختي، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه كنند.
 
نظري ادامه داد: با توجه به تعيين و ابلاغ سقف قيمت 2 هزار و 400 توماني بابت فروش هر قطعه جوجه يك‌روزه گوشتي درجه يك و با توجه به اينكه عدم رعايت نرخ در نظر گرفته شده، بر قيمت گوشت مرغ به شدت اثرگذار است همه واحدهاي توليدي ملزم به رعايت اين نرخ هستند.
 
وي ادامه داد: هرگونه تخطي از اين امر گرانفروشي است و با متخلفين بر اساس مفاد قوانين وضع شده در اين زمينه برخورد خواهد شد.
 
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان كرد: نظارت بر بازار و روند فروش جوجه يكروزه در دستور كار بازرسان اين سازمان است و درخواست مي‌شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعايت قيمت مصوب در هنگام فروش مراتب را با سامانه دريافت و رسيدگي به شكايات اين سازمان از طريق شماره تلفن ۱۲۴ در ميان بگذارند تا مورد بررسي و رسيدگي قرار گيرد.