خوزنا : ۸ برگزيده در نخستين جشنواره شعر محلي تش دل هنديجان
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 08:50 کد خبر:82591
به گزارش خبرنگارخوزناازهنديجان ؛نخستين جشنواره منطقه اي شعر محلي تش دل، به ميزباني هنديجان با حضور استان‌هاي خوزستان و بوشهر، در سالن خليج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هنديجان برگزار شد.
 
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هنديجان دراين باره اظهار اظهارداشت: جشنواره منطقه اي شعر محلي تش دل به حمايت معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان و با هدف شناسايي شاعران محلي سرا، آشنايي با گويش هاي مختلف رايج در منطقه و تبيين زيبايي هاي نهفته در رسوم و آداب شهرهاي جنوب كشور برگزار گرديد.
 
مسعود ميرزاپور افزود: يكصد و سي اثر از ۴۲ شاعر و ۱۵ شهرستان به دبيرخانه جشنواره ارسال و داوري شد.
 
دبير نخستين جشنواره شعر محلي ته دل ادامه داد: از ۲۵ شاعر جهت خوانش در اختتاميه اين جشنواره دعوت به عمل آمد كه از اين تعداد ۸ اثر به تشخيص هيات داوران برگزيده و از شايسته تجليل شد.
 
 ميرزاپور با ابراز خرسندي از استقبالي كه از اين جشنواره صورت گرفت عنوان كرد: رضايت شهروندان و شاعران از اين رويداد فرهنگي مهمترين دستاورد اين جشنواره بود.
 
وي ضمن تقدير از همه هنرمنداني كه در برپايي اين جشنواره سهم داشتند؛ اجراي موسيقي سنتي توسط گروه موسيقي هنديجان در اين برنامه را از بخش هاي قابل توجه و جذاب جشنواره خواند و رونق جشنواره ها را از عوامل توسعه فرهنگي در مناطق برشمرد.
 
 گفتني است شاعران برگزيده در اين جشنواره؛ عبدالله موسوي صالحي از اهواز، عباس ناصري سرقلي، ساسان اسماعيل وند و وحيد شهپري از ايذه، محمد دريانوش از بهبهان ، خديجه قائمي ،نورالله عباسپور و منصور شعباني از هنديجان در آيين اختتاميه حضور يافتنه، با هداياي نقدي و لوح سپاس مورد تقدير قرار گرفتند.
 
خبر_ناصرحكيمي