خوزنا : بيش از 90 درصد تالاب هورالعظيم پر آب است
جمعه، 23 فروردین 1398 - 11:20 کد خبر:82801

استاندار خوزستان گفت: شهادت مي دهم كه هيچ فشار و تاكيدي از سوي وزارت نفت براي آنكه به مردم فشار وارد شود و آب به تاسيسات نفتي نرسد، وجود نداشته است.

ايسنا: غلامرضا شريعتي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: هيچ معذوريتي براي اينكه بخواهيم دكل هاي نفتي را رعايت كنيم و به مردم فشار بياوريم نداشته ايم و شهادت مي دهم كه هيچ فشار و تاكيدي براي اين كار از سوي وزارت نفت نيز نداشته‌ايم تا به مردم فشار وارد شود و آب به تاسيسات نفتي نرسد.

وي با اشاره به بازديدي كه امروز همراه وزير كشور از هورالعظيم داشت، افزود: تاكنون آنچه به سود استان بوده است عمل كرده‌ايم. دور تا دور دكل هاي نفتي  را در هورالعظيم آب پر كرده بود و فقط يك جاده ارتباطي ميان آن ها وجود داشت.

استاندار خوزستان تصريح كرد: بيش از چندين دكل و تاسيسات پشتيباني نفت در تالاب هورالعظيم پر آب بودند و اينكه بيش از 90 درصد از تالاب هورالعظيم پر آب است نيز بيانگر همين مساله است. ميزان حجم آب به حدي بالا بود كه حتي دايك مرزي را در تالاب شكسته ايم تا آب به سمت عراق برود.

شريعتي بيان كرد: بخشي از آبي كه از اتصال كرخه و دز به سمت اهواز مي آمد نيز از طريق كانال سلمان به مخزن شماره 5 تالاب هورالعظيم هدايت كرده‌ايم تا آب وارد آن مخزن شود. در اين مخزن نيز دكل هاي نفتي وجود دارد و آب نيز در آنجا رهاسازي شده است.

وي با اشاره به اهميت برداشت از مخازن نفتي ايران گفت: برخي ها اصرار دارند تا توليد نفت در نقاطي مانند هورالعظيم مختل شود. در اين زمينه ما متعهد به رعايت مسايل زيست محطيي و تامين حق آبه تالاب هستيم. همچنين متعهد به رعايت مسايل زيست محيطي ميان نفت و تالاب هستيم و علاوه بر آن بايد به توليد نفت نيز تعهد داشته باشيم.