خوزنا : خبر تخليه برخي نقاط آبادان صحت ندارد
جمعه، 23 فروردین 1398 - 11:32 کد خبر:82808

فرماندار ويژه آبادان گفت: پيامك هاي واهي ارسالي از سوي برخي بدخواهان كه به نام استاندار يا من مبني بر تخليه برخي از نقاط آبادان منتشر يا در حال انتشار است، كذب محض است.

خبرگزاري مهر:زين العابدين موسوي با تاكيد بر اينكه به طور حتم عوامل انتشار اخبار كذب شناسايي و توسط دستگاه قضائي با آنان برخورد مناسب خواهد شد، افزود: حضور وزير كشور در خوزستان و رصد لحظه‌اي اوضاع سيل در اين استان و صدور دستورات به موقع سبب آرامش و اعتماد عمومي شده است، اكنون سيلابهاي خوزستان به طور كامل در كنترل دولت است و نيروهاي مسلح همچون هميشه در كنار مردم و دولت هستند.

وي اظهار كرد: استاندار به من دستور داد تا تمام تلاشمان را به كار ببريم تا سيلابها را بدون هيچ تهديدي براي آبادان، به خليج فارس هدايت كنيم بر همين اساس به همراه همكاران از صبح تا شب در اطراف و اكناف شهر هوشيارانه اوضاع را كنترل مي‌كنيم.

رئيس ستاد مديريت بحران شهرستان آبادان گفت: ١٢ كيلومتر سيل بند شمال جاده قفاص در حال تكميل است و سه كيلومتر ديگر نيز به آن اضافه خواهد شد، با تكميل اين سيل بند ١٥ كيلومتري، سيلابها راهي جز خليج فارس نخواهند داشت.

موسوي با قدرداني از تلاش‌ها و همراهي شهرداري، پالايشگاه، ادارات بندر، راهداري و مسكن و شهرسازي و هر سه نماينده مردم آبادان در مجلس افزود: اوضاع آب‌ها و سيلابهاي ناشي از رها سازي سدهاي موصل و ناصريه و العماره عراق لحظه به لحظه رصد مي‌شود.

وي اظهار كرد: اگر لازم باشد دهانه كل نهرهاي منشعب از اروندرود را در يك روز مي‌بنديم تا خطري متوجه آبادان نشود.

موسوي تصريح كرد: آبادان جزيره است و شرايط اش با تمام شهرهاي خوزستان فرق دارد، ما براي مهار همه آب‌هاي اطراف جزيره اعم از آب‌هاي داخلي و خارجي برنامه داريم و لحظه‌اي در ايجاد سيل بند و كنترل انهار درنگ نمي‌كنيم.

وي يادآور شد: امروز وضعيت خروجي آب را در كانال سلمان و تالاب شادگان و جاده اهواز به آبادان از نزديك ديديم و به هيچ وجه جاي نگراني نيست.

فرماندار ويژه آبادان ادامه داد: گرچه آب بهمنشير در كنترل كامل است اما مردم در حاشيه و بسترها هوشيار باشند گاهي با كم و زياد شدن دبي آب ممكن است مشكلاتي پيش آيد، در روستاهاي حاشيه رودخانه‌ها و انهار از اطفال، اموال و احشام در مقابل مد و افزايش دبي آب محافظت كنيم.

فرماندار ويژه آبادان با تاكيد بر اينكه مردم آبادان اطلاعات درست و نهايي را تنها از منابع خبري رسمي دريافت كنند، در واكنش به انتشار اخبار جعلي منتشره درباره شكستن يا سرريز كردن سدهاي عراق از زبان وي ضمن كذب محض خواندن آن گفت: اينكه ميزان خروجي آب سد موصل بر اثر باز كردن دريچه‌ها افزايش يافته و دجله و فرات را تحت تأثير قرار مي‌دهد خبر درستي است و نگراني ما بابت افزايش دبي اروند است اما آماده مقابله با اين وضعيت و يا هر وضعيت ديگري هستيم و از اصحاب رسانه از جمله صدا و سيما و خبرگزاري‌ها كه به طور واقعي رسالت خبرنگاريشان را در اين مدت به رغم كمبودها به درستي انجام مي‌دهند سپاسگزارم اما انتظارمان آن است كه برخي رسانه‌ها اخبار را مستند و صحيح منتشر كنند تا مردم دچار سردرگمي نشوند و از جانب استاندار و يا من كه به طور لحظه‌اي حاضر به ارائه توضيحات هستيم مطالب واهي ننويسند و منتشر نكنند.

موسوي افزود: در هر صورت مردم حق دارند در آرامش باشند و از همين طريق اعلام مي‌كنم كه وضعيت كنوني آبادان به هيچ وجه بحراني نيست اما اين سبب نمي‌شود كه ما مسئولان بي خيال باشيم.

وي اظهار كرد: در حالي كه بحراني نداريم بايد نگران افزايش سيلابهاي داخلي و خارجي كه ميزبان آنها خواهيم بود، باشيم.