خوزنا : ۶۰ دستگاه ماشين آلات وارد خوزستان شد
جمعه، 23 فروردین 1398 - 11:33 کد خبر:82809

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: ۶۰ دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين از هفت استان كشور به منظور ايجاد و استحكام سيل بندها در مناطق سيل زده، وارد استان شدند.

 خبرگزاري مهر: غلامعباس بهرامي نيا، با اشاره به مسدود شدن ۲۵ محور روستايي خوزستان و اعلام مسيرهاي جايگزين براي اين محورها، گفت: با تلاش صورت گرفته و فروكش آب، تعدادي از اين محورها توسط اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بازگشايي شده است.

وي از بازگشايي محور شوش به فكه خبر داد و افزود: تلاش خواهيم كرد محور شوشتر به شعيبيه كه تعداد قابل توجه‌اي روستا در اين منطقه وجود دارند تا فردا بازگشايي شود.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خوزستان ادامه داد: ارتباط محور شوش به سمت شوشتر نيز برقرار شده است و با فروكش آب و ثابت شدن شرايط، تلاش خواهيم كرد وضعيت ديگر راه‌هاي استان را به حالت عادي باز گردانيم.

وي با اشاره به اعزام ۱۰۰ دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين از ۷ استان كشور، گفت: تاكنون تعداد ۶۰ دستگاه وارد استان شده است.

بهرامي نيا تصريح كرد: برنامه ريزي و اولويت بندي كارها و اعزام ماشين آلات با ستاد بحران استانداري است؛ يعني براساس نياز ستاد مديريت بحران و نماينده وزير راه و شهرسازي در استان، ماشين آلات به مناطق مورد نياز اعزام مي‌شوند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خوزستان گفت: در حال حاضر در شهرستان اهواز حدود ۵۰ دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين در حال فعاليت هستند.

بهرامي نيا با بيان اينكه اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان در حوزه‌هاي تحكيم سيل بندها و احداث سيل بندهاي جديد فعاليت دارد، بيان كرد: ماشين آلات اين اداره تاكنون در منطقه شعيبيه شوشتر، روستاهاي زاويه دزفول، منطقه آهو دشت شهرستان شوش، سوسنگرد، هويزه، خرمشهر، آبادان و اهواز مستقر شده و گروه‌هاي راهداري فعال هستند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خوزستان ادامه داد: خوزستان از حدود ۱۷ هزار كيلومتر جاده‌هاي اصلي، فرعي و روستايي برخوردار است اما با وجود سيلاب وارد شده به استان و بارندگي‌هاي سنگين بود توانستيم تا كنون با تمهيدات انجام شده تمام محورها باز نگه داشته شوند و اگر محوري نيز به علت سيلاب مسدود شد، جاده‌هاي جايگزين براي محورهاي دچار آبگرفتگي مشخص شوند.