خوزنا : تعيين تكليف امتحانات نهايي دانش‌آموزان مناطق سيل‌زده طي دو روز آينده
شنبه، 24 فروردین 1398 - 21:46 کد خبر:82823

نماينده ويژه وزير آموزش و پرورش با اشاره به بالا بودن حجم خسارات ناشي از سيل در خوزستان گفت: چگونگي برگزاري امتحانات نهايي در مناطق سيل‌زده، طي دو روز آينده با ارسال بخشنامه‌اي به استان‌هاي درگير پديده سيلاب، اعلام مي‌شود.

 ايسنا : مجتبي زيني‌‌وند صبح امروز، شنبه 24 فروردين‌ماه در حاشيه بازيد از مناطق سيل زده سوسنگرد در خوزستان با اشاره به حجم بالاي تخريب‌ها در خوزستان و توجه ويژه دولت به رفع خرابي‌هاي ناشي از سيل در اين استان، اظهار كرد: بازديد از مناطق سيل زده سوسنگرد با هدف ارزيابي فضاهاي آسيب ديده و بازسازي مدارسي كه نياز به تخريب و نوسازي دارند، انجام شده است و اميدواريم در جلسه‌اي كه عصر امروز با حضور نمايندگان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي و همكاران وزارتي در اداره كل آموزش و پرورش خوزستان برگزار مي‌شود، بتوانيم براي حضور دانش‌آموزان در كلاس درس تمهيداتي اتخاذ كنيم تا هر چه سريع‌تر زمينه حضور دانش‌آموزان در كلاس درس فراهم شود.

وي با اشاره به وجود هشت مدرسه تخريبي در شهرستان سوسنگرد، گفت: اين مدارس تقريبا تا يك متر زير آب هستند و تجهيزات آن‌ها به صورت كامل تخريب شده است و براي بازسازي، ترميم و بهره‌برداري از اين مدارس نياز به حمايت جدي مسئولين داريم.

زيني‌وند با بيان اينكه ستادي در وزارت آموزش و پرورش تشكيل شده است و وزير آموزش و پرورش براي هر كدام از استان‌هاي سيل زده يك نماينده در اين ستاد منصوب كردند، اضافه كرد: در عين حال برخي از استان‌ها به عنوان استان معين استان‌هاي سيل زده مشخص شدند كه در حال حاضر 10 استان تهران، اصفهان، فارس، كرمان، يزد، هرمزگان، بوشهر، اردبيل و آذربايجان شرقي و غربي به عنوان استان‌هاي معين خوزستان انجام وظيفه مي‌كنند.

نماينده ويژه وزير آموزش و پرورش در ستاد معين استان‌هاي سيل زده گفت: بر اساس نياز و موقعيت مناطق آسيب ديده و ظرفيتي كه هر كدام از استان‌هاي معين دارند، مناطق سيل زده آموزش و پرورش خوزستان در ميان آن‌ها تقسيم مي‌شود و هر منطقه براي ارائه خدمات در حوزه‌هاي بازسازي مدارس، جذب كمك خيرين، كمك به فرهنگيان آسيب ديده و بسترسازي براي حضور دانش‌آموزان در كلاس‌هاي درس، برگزاري كلاس‌ها و دوره‌هاي آموزشي به صورت حضوري يا غيرحضوري تحويل استان‌هاي معين داده مي‌شود.

وي با تاكيد بر حضور مشاوران در كنار دانش‌آموزان براي كاهش استرس‌هاي درسي آن‌ها تصريح كرد: لازم است تا مشاوران تحصيلي به ارائه خدمات مشاوره‌اي به دانش‌آموزان سيل زده بپردازند تا ميزان استرس دانش‌آموزان براي حضور در امتحانات پاياني يا كنكور كاهش پيدا كند. همچنين ارائه بسته‌هاي فرهنگي و  ورزشي، با حضور تيم‌هاي مشاوره‌اي در مناطق سيل زده از ديگر اقداماتي است كه براي كمك به اين مناطق برنامه‌ريزي شده است .

معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني(ره) مبني بر اينكه خوزستان دين خود را به اسلام ادا كرده است، اضافه كرد: در شرايط كنوني وظيفه مردم در سراسر كشور ايران است كه دين خود را به مردم عزيز خوزستان ادا كنند و اين مردم براي تمامي كشور عزيز هستند و مسئولين كشور، دولت و نمايندگان مجلس توجه ويژه‌اي به رفع مشكلات ناشي از آسيب ديدگي سيل در خوزستان دارند.

زيني‌وند گفت: با اقدامات كوتاه مدتي كه برنامه ريزي شده است، درصدد هستيم سال تحصيلي را به خوبي در خوزستان به پايان برسانيم و تمهيداتي اتخاذ مي‌شود كه در سال تحصيلي آينده نيز تمامي امكانات براي حضور دانش‌آموزان در كلاس‌هاي درس فراهم شود.

وي حجم تخريب‌ها را در خوزستان بسيار بالا دانست و تصريح كرد: در طي اين هفته رئيس سازمان نوسازي كشور با مجموعه‌اي از خيرين در خوزستان حضور پيدا مي‌كنند تا از ظرفيت خيرين و دولت براي بازسازي مدارس آسيب ديده و تامين امكانات و تجهيزات مدارس درگير سيل استفاده شود.

نماينده ويژه وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه در خصوص چگونگي برگزاري امتحانات نهايي طي دو روز آينده بخشنامه‌اي به استان‌هاي درگير پديده سيلاب ارسال مي‌شود، گفت: بر اساس اين بخشنامه وضعيت امتحانات نهايي براي دانش‌آموزان مشخص مي‌شود و در اين بخشنامه تمهيدات و شرايطي در نظر گرفته شده است كه اين دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان پايه دوازدهم نگران امتحانات نهايي نباشند.

زيني‌وند با اشاره به وجود فرصت براي آغاز امتحانات نهايي دانش‌آموزان مناطق سيل زده و برگزاري با تاخير كنكور براي اين دانش‌آموزان گفت: نمايندگان مجلس و دولت بر اين مسئله اتفاق نظر دارند كه بايد براي شركت دانش‌آموزان مناطق سيل زده در امتحان كنكور يك فرصت در نظر گرفته شود تا از اين طريق نگراني دانش‌آموزاني كه با پديده سيلاب گرفتار هستند و امكان مطالعه را ندارند، كاهش پيدا كند.

وي با بيان اينكه اختصاص زمان مناسب براي كنكور دانش‌آموزان سيل زده و تقويت بنيه علمي آن‌ها از راهكارهايي است كه براي كاهش استرس در دانش‌آموزان پايه دوازدهم پيش‌بيني شده است، اضافه كرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي به صورت دوره‌هاي حضوري - تجميعي در مركز استان يا شهرستان از ديگر راهكارهاي موجود براي كمك به دانش‌آموزان پايه دوازدهم است.