خوزنا : آمادگي اهواز براي دبي بيش از 3250 مترمكعب كارون
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 12:17 کد خبر:82837
شهردار اهواز با اشاره به تجربه 3250 مترمكعب دبي آب در رودخانه كارون، گفت: اكنون شهر اهواز براي دبي بيش از اين ميزان نيز آمادگي دارد.
 
 ايسنا: منصور كتانباف با اشاره به وضعيت كنوني شهر اهواز اظهار كرد: در خصوص جلوگيري از ورود آب رودخانه كارون در شهر اهواز كار به خوبي انجام شد و اكنون دغدغه‌اي از ورود آب رودخانه به اهواز وجود ندارد.
 
وي با اشاره به سيلاب روزهاي گذشته افزود: رودخانه كارون در مقطع اهواز دبي 3250 مترمكعب بر ثانيه را تجربه كرده است و اكنون اهواز براي دبي بيش از اين ميزان نيز آمادگي دارد.
 
شهردار اهواز گفت: محلاتي مانند عين 2، بخشي از گلدشت و گلبهار دچار آبگرفتگي شدند كه استاندار خوزستان جهت پيشگيري از خطرات احتمالي اعلام كرد سالمندان، زنان و كودكان اين مناطق منازل خود را تخليه كنند ولي جوانان جهت حفظ مناطق ماندند.
 
كتانباف بيان كرد: بامداد امروز جلسه‌اي با فرمانداري و شركت آبفا در خصوص دفع و جمع‌آوري فاضلاب و بازگشايي بخشي از جاده‌هاي ساحلي شهر اهواز برگزار شد كه در اين راستا از امروز اقداماتي در حال انجام است.
 
وي عنوان كرد: همچنين وظايف روتين شهرداري از جمله نظافت و جمع‌آوري پسماند در حال انجام است.
 
شهردار اهواز گفت: سرريز روان‌آب‌ها از بالادست به سمت اهواز در حال حركت است ولي مشكلي كه به اين دليل ايجاد شده، مديريت شده است. اميدواريم ظرف چند روز آينده مشكل به صورت كامل رفع شود.
 
كتانباف در خصوص لايروبي رودخانه كارون، بيان كرد: متولي رودخانه كارون سازمان آب و برق خوزستان است و در صورت اينكه اين سازمان برنامه‌اي داشته باشد كه نياز به همكاري شهرداري باشد در خدمت آنها هستيم.
 

شهردار اهواز گفت: تنها ساخت و سازهاي مجاور رودخانه و در حريم كارون، سازه‌هايي هستند كه مشكلي براي عبور آب ايجاد نمي‌كنند. شهرداري اهواز در بلوارهاي ساحلي سرويس بهداشتي احداث كرده و بيشترين سازه شهرداري در بلوارهاي ساحلي سرويس‌هاي بهداشتي و يا دفاتر خدماتي است. در حريم رودخانه كارون كمترين ابنيه متعلق به شهرداري است. هيچ كدام از رستوران‌ها در حريم رودخانه در مالكيت شهرداري نيست و شهرداري نقشي در ساخت و ساز آنها ندشته است.