خوزنا : مخابرات خوزستان، پر شتابتر از هر زمان!
یکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 - 16:21 کد خبر:83018

مخابرات خوزستان، پر شتابتر از هر زمان!
 در يكي از نوشته ها گفته بوديم كه: برنامه ريزي، مديريت صحيح و فعاليت مداوم مخابرات منطقه ي خوزستان باعث آن شد، كه در بحراني ترين شرايط كه خدمات آب، برق، گاز، حمل و نقل، بهداشت، آموزش و پرورش و... تحت تاثير شرايط بوجود آمده قرار گرفته بودند، اما مكالمات و ارتباطات اينترنتي مردم مناطق بحران زده به هيچ عنوان تحت تاثير وضعيت بوجود آمده قرار نگرفت.
ديديم كه مردم محاصره شده در سيل يا سيل زده با ارسال فيلم و صوت يا متون مكتوب تقاضاي كمك‌ مي كردند و به فضل وجود خدمات اينترنتي پاسخ زيباي مردم را بخوبي دريافت مي نمودند.
از طرف ديگر پايداري فضاي مجازي باعث ارتباط مستمر ميان ستادهاي امدادي و پشتيباني با سيل زدگان و خلق جوي عاطفي و مالامال از احساسات مردمي نسبت به سيل زدگان گرديد كه بدون شك نقش پشت پرده ي مخابرات خوزستان در زمينه ي دوام و قوام و پايداري خدمات، نقشي اساسي و يكي از عوامل اصلي ترغيب مردم به مشاركت در فعاليتهاي انساندوستانه بوده است.
همانگونه كه بعضي دستگاه ها و مسئولين آنها نتوانستند حركت خود را همگام با بحران تنظيم كنند و البته شايسته نقد و انتقادات جدي هستند، از ديگر سو نمي توان نامي از اين مخابرات خوزستان كاه واقعا بدونِ حاشيه و خوب كار كرد به ميان نياورد و از خدمات ارزنده آن براحتي گذشت.

مي دانيم كه يكي از مشكلات خبرنگاران اعزامي به سدهاي خوزستان در طول مدت بحران، نامطلوب بودن خدمات اينترنتي بدليل نسل دوم بودن آنها، در محدوده ي سدهاي خوزستان بود.
همانطور كه مي دانيد يكي از كليشه هاي تكراري و ملال آور مسئولان در آن روزهاي سخت بازديد از سدها بود كه وزير ارتباطات نيز از جمله ي اين بازديد كنندگان به شمار مي رفت.
گفته ميشود مدير مخابرات منطقه خوزستان كه وزير را در سفر به سد همراهي مي كرد، با ذكر برخي استدلالها مبني بر ضرورت نصب سايتهاي پر سرعت نسل ۳ ، توانست نظر وزير مربوطه را جلب نمايد.
در همانجا دستورات لازم به معاونت مربوطه داده مي شود و ظرف فقط دو هفته، كليه تجهيزات ارسال و نصب و سدهاي دز، كرخه، كارون ۳ و مسجد سليمان از اين خدمات ضروري بهره مند مي شوند.
در علم مديريت به چنين حالتي" وقت شناسي تؤأم با فرصت طلبي مثبت " گفته مي شود كه فلاح زاده بخوبي توانست آنها را بكار بگيرد و بر غناي كارنامه ي مديريتي خود و همكارانش بيفزايد.
انصاف و منطق به ما حكم مي كند كه نقاط روشن را روشن ببينيم و تاريكي را تاريك ببينيم و منعكس كنيم.

علي عبدالخاني