خوزنا : بازار شكر به زودي متعادل مي‌شود
پنجشنبه، 19 اردیبهشت 1398 - 10:22 کد خبر:83216

مديركل نظارت بر محصولات كشاورزي و مواد غذايي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان علت نابساماني‌هاي اخير در بازار شكر را بارندگي شديد و سيل در خوزستان و همچنين محدوديت واردات در سال گذشته اعلام كرد و گفت كه با توزيع شكر در قالب طرح تنظيم بازار و ضيافت ماه رمضان و تحقق واردات شكر، در هفته آينده بازار اين محصول به تعادل مي‌رسد.

ايسنا:عليرضا رستميعلت افزايش قيمت و نابساماني در بازار شكر را به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا دانست و گفت: از سال گذشته واردات شكر بسيار محدود بوده و علاوه بر آن به دليل بارندگي و سيل، برداشت شكر خوزستان نيز به تعويق افتاده و شاهد خساراتي بوده است.

وي با اشاره به توزيع شكر در قالب طرح تنظيم بازار و ضيافت ماه رمضان از سوي شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران، اظهار كرد: دولت واردات شكر را نيز در دستور كار قرار داده كه اين واردات در هفته آينده محقق مي‌شود؛ بنابراين با اجراي اين دو برنامه تعادل به به بازار شكر باز خواهد گشت.

اشاره مديركل نظارت بر محصولات كشاورزي و مواد غذايي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، عرضه شكر به قيمت كيلويي ۳,۴۰۰ تومان در فروشگاه زنجيره‌اي و ميادين ميوه و تره‌بار است كه در روزهاي اخير آغاز شده است.

به گفته وي، مصرف شكر در كل كشور ماهانه حدود ۱۸۰ هزار تن است و در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تن سهميه شكر براي عرضه در قالب طرح تنظيم بازار و ضيافت ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

با سامانه ۱۲۴ تماس بگيريد

رستمي در ادامه تاكيد كرد كه فروش محصولات به قيمت بالاتر از قيمت درج شده روي كالاها در واحدهاي صنفي تخلف محسوب مي‌شود و مصرف‌كنندگان مي‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۴ و مراجعه به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها؛ شكايت خود را منعكس كنند.

وي افزود: سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت آماده دريافت شكايت هستند و افراد مي‌توانند به صورت آنلاين نيز شكايت خود را ثبت كنند كه در صورت شكايت مصرف‌كنندگان با واحدهاي متخلف جداگانه برخورد خواهد شد و در صورتي كه شاكي مستقيماً شكايت خود را پيگيري كند حقوق شاكي نيز به او بر مي‌گردد.