خوزنا : شرايط جديد ثبت آگهي مسكن در سايت‌ها
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 11:48 کد خبر:83259

سخنگوي اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي گفت: ۹۰ درصد آگهي‌ دهنده‌هاي مسكن در سايت‌هاي خريد و فروش مشاور املاك هستند كه شرايط جديد ثبت آگهي مسكن در بازار مجازي، ثبت آگهي توسط مردم و نظارت بر فعاليت مشاوران را تسهيل مي‌كند.

 فارس: رضا الفت نسب سخنگوي اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي از تعيين شرايط جديد ثبت آگهي مسكن در سايت‌هاي خريد و فروش خبر داد و اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي اتحاديه مشاوران املاك مقرر شد، ملاك قيمت‌گذاري املاك در بازار مجازي قيمت‌هاي وب‌سايت وزارت راه و شهرسازي باشد كه هرماه بر اساس قيمت واقعي معاملات انجام‌شده داراي كد رهگيري ثبت و به‌روز رساني مي‌شوند.

*قيمت‌هاي سايت وزارت راه ملاك آگهي‌هاي اينترنتي مسكن

وي ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنين مقرر شد گران‌تر و ارزان‌تر بودن قيمت پيشنهاد از قيمت وزارت راه، با رنگ ديگري مشخص شود كه براي مثال ملكي با ارزش۱۰۰ ميليون اگر به قيمت ۱۱۰ ميليون تومان پيشنهاد شد با رنگ قرمز و اگر ۹۰ ميليون پيشنهاد شد با رنگ ديگري نمايش داده شود.

*۹۰ درصد آگهي‌ دهنده‌هاي مسكن، مشاور املاك هستند

الفت نسب ادامه داد: علاوه بر اين، اتحاديه مشاوران املاك ليست مشاوران را در اختيار اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي قرار خواهد داد تا مشاوران املاك آگهي‌دهنده شناسايي شوند كه با توجه به اينكه ۹۰ درصد آگهي‌ دهنده‌هاي مسكن در فضاي مجازي از مشاوران املاك هستند، اتحاديه مي‌تواند بر فعاليت‌ مشاوران املاك نظارت كند. به اين ترتيب علاوه بر تسهيل ثبت آگهي براي مردم، بر فعاليت صنف‌ها در اين بازار نيز نظارت مي‌شود.

*احراز هويت آگهي‌دهنده

سخنگوي اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: احراز هويت آگهي‌دهنده طبق سامانه شاهكار از ديگر تدابير است كه كد ملي و سيم‌كارت آگهي‌دهنده تطبيق پيدا مي‌كند و در سايت‌هايي كه به اين سامانه متصل باشند، اجرا مي‌‌شود.

وي توضيح داد: سامانه شاهكار سامانه‌اي براي احراز هويت و متعلق به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است كه برخي كسب‌وكارهاي آنلاين به اين سامانه متصل شده‌اند و هنوز در اختيار همه كسب و كارها نيست؛ اين سامانه به صورت آزمايشي فعاليت مي‌كند، اما هنوز براي كار در ابعاد گسترده آزمايش نشده است.

الفت نسب ادامه داد: همچنين صحبت‌هايي مطرح است از اينكه سامانه پولي باشد و در ازاي تاييد اطلاعات هر نفر هزينه اي را از پلت‌فرم اخذ كند كه با توجه به اينكه پلتفرم‌هاي ثبت آگهي رايگان هستند، مالك پلت‌فرم مي‌گويد، چرا بايد بابت آگهي‌هاي رايگان پول بپردازد و آگهي‌دهنده بايد اين هزينه را بپردازد كه محل اختلاف است.

وي افزود: اگر دولت قصد دارد دولت الكترونيك را حكمفرما كند، مي‌تواند اين هزينه را متقبل شود