خوزنا : آغاز عمليات بازسازي منازل مسكوني آسيب ديده در سيل خوزستان
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 11:33 کد خبر:83289

خوزنا _ به گزارش روابط عمومي استانداري خوزستان عمليات بازسازي منازل مسكوني آسيب ديده در جريان سيل فروردين ماه گذشته در خوزستان روز چهارشنبه 25 ارديبهشت ماه در شهرستان شوشتر بخش شعيبيه با حضور استاندار خوزستان، رييس بنياد مسكن كشور و جمعي از مسئولان آغاز شد.
غلامرضا شريعتي در اين مراسم گفت: در سال 95 و سيلي كه در منطقه شعيبيه روي داد و گله مندي هاي اهالي منطقه بر كسي پوشيده نيست. اما همواره تلاش نموديم در كنار مردم باشيم.
استاندار خوزستان افزود: در سال 97 هم شرايط مشابه بود اما توانستيم با مراقبت مداوم و تحكيم سيل بندها از بروز مشكلات پيشگيري كنيم.
شريعتي ادامه داد: سيل اخير از نظر مقياس بي سابقه بود و مناطقي مانند شعيبيه و بامدژ متاثر شد با اين وجود هم در ساخت مسكن و هم در پرداخت خسارت هاي كشاورزي در كنار مردم هستيم و روز گذشته نيز كه در محضر مقام معظم رهبري بوديم ايشان بر اين امر تاكيد كردند.
استاندار خوزستان عنوان كرد: انشالله به نحوي همكاري با بنياد مسكن صورت گيرد كه ايمني لازم در ساخت و سازها رعايت شود.
وي خاطرنشان كرد: بايد در حوضه كارون و كرخه كانال هاي سيلاب بر ايجاد كنيم كه در صورت بروز شرايط مشابه با مشكلات كمتري مواجه شويم و اين موضوع جزو اولويت ماست چرا كه كانالهاي سيلاب بر موضوعي زيرساختي است و دولت بر اجراي اين كار مصمم است.
استاندار خوزستان اضافه كرد: كانال هاي سيلاب بر همچنين مي توانند كانون هاي ريزگرد را نيز مرطوب سازي نموده و بهره چندگانه داشته باشند.
شريعتي اظهار داشت: بايد تلاش كنيم اقدامات با سرعت پيش رفته و شرايط مردم بهبود يابد.
استاندار خوزستان تاكيد كرد: نسبت به تخليه آب از زمين هاي كشاورزي تسريع شود تا شرايط كشت تابستانه مهيا شود. امسال الگوي كشت نداريم و كشاورزان ميتوانند هر محصولي كه سوددهي بيشتري برايشان دارد و به هر ميزان كه زمين دارند كشت داشته باشند.
شريعتي تصريح كرد: موضوع جاده هم جز مشكلات اصلي اين منطقه است كه از راه و شهرسازي نيخاوهم اين منطقه را در اولويت قرار دهد و خوشبختانه جاده پل ديلم هم رو به اتمام است.
استاندار خوزستان ادامه داد: آب شرب روستايي در منطقه نيز جزو مشكلات است. اين موضوع در برنامه قرار داده شود و شركت آبفا روستايي اين كار را در اولويت قرار دهند.
وي در پايان گفت: اراده نظام بر اين است كه در كليه مراحل بازسازي منازل مسكوني و آماده سازي زمين هاي كشاورزي و پرداخت خسارت ها تمام قد در كنار مردم باشيم.