خوزنا : لزوم تحول در ساختارها شيوه‌ها و روشها
جمعه، 3 خرداد 1398 - 18:31 کد خبر:83387
شهردار منتخب اهواز با اعلام يكي از اولويت هاي خود گفت: تحول مدنظرم تحول در ساختارها شيوه‌ها و روشها در شهرداري اهواز است. در صورت تحقق اين امر، همين مجموعه مديران كه در سخت ترين شرايط شهر را اداره كردند مي‌توانند وضعيت را به سمت توسعه سوق بدهند. اين تحول با هدف چابكي در سيستم انجام مي پذيرد. بايد با حذف بوروكراسي زائد در عين تقويت، نظارت و رعايت كليه قوانين، موانع اصلي كارها را از سر راه برداريم.





  سرپرست شهرداري و شهردار منتخب اهواز در جلسه شوراي اداري شهرداري بر ژدر اين مجموعه تاكيد كرد.
به گزارش سايت شهرداري اهواز، در اين جلسه كه باباپور نايب رئيس و موسوي نژاد عضو شوراي اسلامي شهر تشكيل شد، موسي شاعري با ابراز خوشحالي از بازگشت به شهرداري اهواز از زحمات و تلاش هاي انجام شده تجليل و بيان كرد: از شوراي اسلامي شهر بابت اعتمادشان به يكي از فرزندان خانواده شهرداري تشكر مي كنم. بايد بدانيم كه اكنون وظيفه ما از گذشته سخت تر است. پس بياييد با هم، در كنار هم دلسوزانه و برادرانه با ارتقاي وضع موجود در همه زمينه‌ها پاسخ مناسبي به اين اعتماد بدهيم.
وي ادامه داد:شناخت خوبي از مجموعه دارم مديران مجموعه را دلسوز متعهد و متخصص مي بينم اعتقادم حفظ كليت مجموعه مديران فعلي است عملكرد مديران را بر اساس يك نظام ارزشيابي رصد مي كنم و بر اساس عملكرد ايشان در صورت نياز تغييراتي اعمال خواهد شد.
شهردار منتخب اهواز با اعلام يكي از اولويت هاي خود گفت: تحول مدنظرم تحول در ساختارها شيوه‌ها و روشها در شهرداري اهواز است. در صورت تحقق اين امر، همين مجموعه مديران كه در سخت ترين شرايط شهر را اداره كردند مي‌توانند وضعيت را به سمت توسعه سوق بدهند. اين تحول با هدف چابكي در سيستم انجام مي پذيرد. بايد با حذف بوروكراسي زائد در عين تقويت، نظارت و رعايت كليه قوانين، موانع اصلي كارها را از سر راه برداريم.
سرپرست شهرداري اهواز تشريح كرد: بر اين اساس نقش معاونين شهردار پررنگ تر مي شود. معاونين توانمند شهرداري نقش هدايتي و نظارتي بيشتري دارند. لازم است اقدامات مديران مناطق و سازمان‌ها با هماهنگي معاونين شهردار انجام شود.
شاعري با اشاره به برگزاري طرح پساسيل اظهار كرد: اين طرح بزرگ با هدف بهسازي سواحل غربي و با همت خدمات شهري به مناطق هشتگانه آغاز شده است‌. لازم است با بسيج كليه نيروهاو ماشين آلات، پاكسازي هاي گسترده و شستشوي مبلمان شهري و غيره هر چه سريعتر به پايان برسد تا بقاياي سيل زودتر از ميان برود و به حالت  قبلي باز گرديم. همچنين جهت بازسازي سواحل نيز بايد ضمن پيگيري اخذ خسارت ها از دولت، كار را شروع كنيم.
سرپرست شهرداري اهواز  به برخي از موضوعات خدمات شهري اشاره و خاطرنشان كرد: قراردادهاي خدمات شهري رو به اتمام است و لازم است هر چه سريع تر با رفع نواقص قبلي اقدامات لازم صورت پذيرد. ضمنا نظام ارزشيابي در همه سطوح مديران، پيمانكاران، پرسنل و ...بايد اعمال شود.
وي افزود: براي ارتقا سطح خدمات شهري تداوم و اجراي كامل طرح ناحيه محوري ضروري است و مقاومت در برابر اجراي اين طرح به هيچ عنوان پذيرفتني نيست ضمن آنكه بايد شرايط و امكانات مناسب اجراي اين طرح فراهم بشود.
شاعري ادامه داد: اميدواريم با هماهنگي و تعامل بيشتر با دستگاه‌هاي قضايي و ساير ارگانها بتوانيم در خصوص ساماندهي دستفروشان و وانت بارها گام‌هاي موثري برداريم.
شهردار منتخب اهواز با تاكيد بر اهميت سرمايه گذاري تاكيد كرد: در حوزه سرمايه‌گذاري بايد بر روي فرصت‌هاي مناسب، زودبازده با تاكيد بر مطالعات انجام شده در ساليان قبل و تجربيات قبلي تمركز كنيم تا بتوانيم چند پروژه        سرمايه گذاري تاثيرگذار را تا  پايان اين دوره مديريت شهري به  سرانجام برسانيم.
موسي شاعري با بيان اينكه بايد به مديريت منابع انساني نگاه نويني داشته باشيم گفت: جذب نيروي انساني به هر شكل ممنوع است. از حراست و بازرسي نظارت دقيق داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف با مديران مربوطه برخورد قانوني مي شود.
شهردار اهواز با اشاره به مباحث درآمدي گفت: يكي از موضوعات مهم در شهرداري موضوع درآمدي است كه يكي از شاخص هاي ارزشيابي مديران است. با مشكلات و چالش هاي موجود در اين حوزه آگاه هستم اما عليرغم اين معضلات مي توانيم وضعيت درآمدي را ارتقا دهيم ضمن آنكه صرفه‌جويي در هزينه‌ها از اولويت‌هاي ماست.
شاعري خطاب به مديران گفت: حضور موثر در وقت اداري مديران يكي از الزامات اين دوره است. مديران بايد ضمن تكريم ارباب رجوع با ارتباط موثر با زير مجموعه خود موجبات دلگرمي پرسنل و بالا رفتن بازده كاري ايشان را فراهم آورند. از اين رو لازم است كه جلسات داخلي به پس از وقت اداري موكول شود.
سرپرست شهرداري اهواز با اشاره به بودجه امسال گفت: بودجه سال ۹۸ نياز به بازنگري اساسي دارد بايد بودجه با رويكرد تحول گرا اصلاح شود زيرا به زودي لايحه اصلاح بودجه ۹۸ به شوراي اسلامي شهر مي‌رود.
موسي شاعري در پايان گفت: لازم است مديران تلاش همه جانبه خود را جهت گراميداشت مناسبتهاي پيش رو شامل شبهاي قدر، سالروز آزادسازي خرمشهر، روز قدس و عيد فطر انجام دهند.