خوزنا : افزايش ۵ درصدي حجم بسته‌هاي اينترنتي
جمعه، 24 خرداد 1398 - 12:27 کد خبر:83593

رئيس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات گفت: اپراتورهاي ارائه كننده خدمات اينترنت ثابت حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته‌هاي اينترنتي مشتركان اضافه مي‌كنند.

 خبرگزاري فارس : به نقل از رگولاتوري، حسين فلاح جوشقاني رئيس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات گفت: در پي اطلاعيه‌هاي قبلي رگولاتوري درباره مغايرت بسته‌هاي اينترنتي فروخته شده با ميزان تحويل شده به مشتركان، اپراتورهاي ارائه كننده خدمات اينترنت ثابت از امروز حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته‌هاي اينترنتي مشتركان اضافه مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اينكه صيانت از حقوق مشتركان يكي از مهمترين اولويت‌هاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رگولاتوري است، افزود: اين افزايش بدون دريافت هزينه اضافي و به منظور جبران حقوق مشتركان در دستور كار اپراتورها قرار گرفته است.

رئيس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات درباره مغايرت حجم بسته‌هاي اينترنتي اظهار داشت: پس از اعلام قبلي رگولاتوري در اين خصوص و با بررسي‌هاي به‌عمل آمده، وجود اين مغايرت به‌طور ميانگين حداقل ۵ درصد تأييد شد و به‌رغم توضيح ارائه شده از سوي اپراتورها مبني بر عوامل مؤثر بر اين موضوع، مستندات ارائه شده به دليل عدم ارتباط با مصرف كننده مورد قبول واقع نشد.

فلاح جوشقاني تصريح كرد: برخي اختلالات و اشكالات شبكه و سرباره‌هاي ناشي از پروتكل‌هاي اينترنتي باعث عدم تحويل كامل سرويس‌هاي خريداري شده به مشتركان شده و اين موضوع به‌صورت عمدي و برنامه‌ريزي شده انجام نشده است.

وي گفت: رگولاتوري به موضوع رسيدگي كرده و اپراتورهاي ارائه كننده خدمات اينترنت ثابت ملزم شدند علاوه بر رفع اين اشكالات، به منظور حمايت از حقوق مشتركان و جلب رضايت آنان، از امروز حجم مصرف منصفانه در خدمات اينترنتي خود را بدون دريافت هزينه، حداقل ۵ درصد افزايش دهند.