خوزنا : جزئيات صدور برگه‌هاي هدايت تحصيلي دانش‌آموزان
شنبه، 25 خرداد 1398 - 07:28 کد خبر:83607

مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئيات هدايت تحصيلي دانش آموزان را اعلام كرد و گفت: صدور برگه‌هاي هدايت تحصيلي پس از اعلام نتايج امتحانات و از ۱۰ تيرماه انجام مي شود.

ايسنا: مسعود شكوهي با بيان اينكه تاكيد هدايت تحصيلي در سال جاري همانند سال گذشته، انتخابات آزادانه و آگاهانه دانش آموزان براي ورود به شاخه‌ها و رشته‌هاي تحصيلي است اظهار كرد: توزيع دانش آموزان در رشته‌هاي مختلف بر اساس توان استان و منطقه براي ايجاد ظرفيت رشته‌اي با توجه به توانايي، انگيزه، استعداد، رغبت و شخصيت دانش آموزان انجام مي‌شود.

وي افزود: هدايت تحصيلي با سال گذشته تفاوتي ندارد البته امسال دوره‌هاي توانمندسازي بيشتري را براي مديران، معلمان، دانش آموزان و اولياء برگزار كرديم.

مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه دانش آموزان پايه نهم فرم‌هاي مربوط را پر كرده‌اند، آزمون توانايي و رغبت داده‌اند، نظر خودشان را براي ورود به رشته‌ها اعلام كرده‌اند، والدين و ملعمان دروس مختلف نيز نظر خودشان را درباره استعداد و توانايي دانش آموزان اعلام كرده‌اند گفت: در نهايت مشاورين نيز بر اساس همه اين موارد بررسي شده يك ارزيابي نهايي انجام داده‌اند و اكنون به محض آنكه كارنامه‌ها صادر شوند تجزيه و تحليل براي صدور نمون برگ‌ها انجام مي‌شود و از ۱۰ تيرماه نمون برگ نهايي هدايت تحصيلي را صادر مي‌كنيم.

شكوهي درباره سياست توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌هاي تحصيلي نيز گفت: با توجه به اينكه در شيوه‌نامه هم اعلام كرده بوديم كه هدايت دانش آموزان بايد بر اساس ايجاد حداكثر ظرفيت به مفهوم اينكه فضا و نيروي انساني داشته باشيم و دانش آموزان استعدادشان در نظر گرفته بشود دنبال بشود.

وي افزود: بنابراين توسعه متوازن به آن مفهوم نداريم كه بگوييم مي‌خواهيم به عدد مشخصي در رشته‌هاي مختلف برسيم و به شكل اجباري دانش آموزان را به سمت برخي رشته‌ها سوق بدهيم.

مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره محدوديت‌هاي انتخاب رشته نيز گفت: تنها محدوديت ما فضا، امكانات و نيروي انساني است. اگر ۷۰۰ هزار دانش آموز تقاضاي رشته تجربي داشته باشند، نمي‌توانيم براي ۷۰۰ هزار نفر كلاس تجربي، معلم زيست، شيمي و … فراهم كنيم. ولي تاكيد ما به مناطق اين است كه تا جاي ممكن بر اساس اولويت دانش آموزان، ظرفيت ايجاد كنند.