خوزنا : نحوه استفاده اصحاب رسانه از تسهيلات بيمه تكميلي اعلام شد
شنبه، 25 خرداد 1398 - 07:31 کد خبر:83609

اداره كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي، جزئيات بهره‌مندي اصحاب رسانه از تسهيلات بيمه تكميلي صندوق هنر در سال ۹۸ را اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، متقاضيان استفاده از تسهيلات بيمه تكميلي تا ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند با ثبت‌نام در سامانه جامع رسانه‌هاي كشور، از تسهيلات بيمه‌اي صندوق اعتباري هنر بهره‌مند شوند. شرط اصلي معرفي متقاضيان براي استفاده از اين تسهيلات، ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌هاي كشور و تكميل اطلاعات خود در اين سامانه است.
بر همين اساس، صاحبان امتياز رسانه‌ها مي‌توانند با ورود به پنل كاربري خود در سامانه جامع، نسبت به ثبت اسامي خبرنگاران خود و الصاق ليست بيمه تأمين اجتماعي همكاران در پنل، درخواست خود را ثبت كنند.
همچنين خبرنگاران بيمه شده از سوي صندوق هنر (معرفي شده از سوي معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني) و خبرنگاراني كه به صورت آزاد بيمه غير رسانه دارند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌هاي كشور و تكميل بخش خبرنگاران، درخواست خود را ثبت نمايند.
قابل ذكر است شرط اصلي استفاده از تسهيلات بيمه تكميلي، دارا بودن بيمه پايه سازمان تأمين اجتماعي بوده و بر اساس زمان‌بندي صورت گرفته (۲۷ خرداد)، پس از اتمام مهلت فوق، امكان اصلاح و يا افزايش افراد متقاضي وجود ندارد و پس از آن فهرست نهايي در اختيار صندوق اعتباري هنر قرار مي‌گيرد.
شايان ذكر است، متقاضيان پيش از اين مي‌بايست در سايت صندوق اعتباري هنر به نشاني honarcredit.ir به عنوان «روزنامه‌نگار» ثبت نام كرده باشند.