خوزنا : ايران بيشتر از جمعيتش مشترك تلفن همراه دارد!
شنبه، 25 خرداد 1398 - 16:12 کد خبر:83621

تعداد مشتركان تلفن همراه ايران تا پايان سال گذشته، به بيش از ۹۳ ميليون رسيده است.

به گزارش ايسنا، تعداد مشتركان اپراتورهاي تلفن همراه در سال ۹۷، ۹۳ ميليون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ است و در مقايسه با سال ۹۶ كه آمار ۸۸ ميليون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ داشته، رشدي نزديك به پنج ميليون را نشان مي‌دهد. از طرفي ضريب نفوذ تلفن همراه تا پايان سال ۹۷، ۱۱۳.۳۴ درصد بوده كه در مقايسه با ضريب نفوذ ۱۱۰.۵۳ درصدي تا پايان سال ۹۶، حاكي از نزديك به سه درصد افزايش است. همچنين پوشش جاده‌هاي اصلي فرعي ريلي، به ۸۶.۶۵ درصد رسيده است كه در مقايسه با آمار ۸۲ درصدي در سال ۹۶، رشد چهار درصدي را نشان مي‌دهد.

بررسي سهم اپراتورهاي تلفن همراه از ۹۳ ميليون مشترك، نشان مي‌دهد ۵۹.۲۹ درصد متعلق به شركت مخابرات ايران (همراه اول)، ۳۶.۴۵ درصد متعلق به شركت خدمات ارتباطي ايرانسل، ۴.۲۴ درصد متعلق به شركت خدمات ارتباطي رايتل و ۰.۲ درصد سازمان منطقه آزاد كيش است.




طبق آمار اعلامي از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي، بيشتر بودن ضريب نفوذ سيم‌كارت از ۱۰۰ درصد، نشان مي‌دهد كه تعداد سيم‌كارت‌هاي موجود، از جمعيت ايران بيشتر است كه اين موضوع اگرچه مي‌تواند حاكي از چند سيم‌كارته بودن افراد باشد، اما نشان مي‌دهد به احتمال زياد كمتر كسي در ايران حضور دارد كه حتي يك سيم‌كارت هم نداشته باشد.