خوزنا : آغاز ثبت‌نام پرداخت وام ساخت ارزان
سه شنبه، 28 خرداد 1398 - 07:46 کد خبر:83658

معاون وزير راه و شهرسازي از آغاز پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت ساخت به بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري خبر داد.

تسنيم: سيد محمد پژمان اظهار كرد: با توجه به قرارداد عامليت امضاشده با بانك مسكن و راه‌اندازي درگاه الكترونيكي توسط شركت بازآفريني شهري ايران، ثبت‌نام متقاضيان پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت ساخت در بافت فرسوده آغاز شده است.

وي يادآور شد: در راستاي اجراي مصوبه هيئت وزيران سقف تسهيلات اعطايي در بافت‌هاي فرسوده افزايش يافته و سقف اين تسهيلات براي متقاضيان در كلان‌شهرها 50 ميليون تومان و براي ساير شهرها 40 ميليون تومان است.

وي با بيان اينكه نرخ سود اين تسهيلات با حمايت دولت و اختصاص اعتبار صورت‌گرفته كاهش يافته است، تصريح كرد: در حال حاضر نرخ سود تسهيلات در دوران مشاركت مدني (دوران ساخت) در بافت‌هاي فرسوده (50درصد) نرخ مصوب شوراي پول و اعتبار براي تسهيلات متناظر است كه اين نرخ با توجه به مصوبه شوراي پول و اعتبار در سال 1398 به‌ميزان 9درصد تعيين شده است.

مديرعامل شركت بازآفريني شهري ايران با اعلام اين‌كه هماهنگي‌هاي لازم با همه مديريت‌هاي شعب استان‌ها براي پرداخت اين تسهيلات انجام شده است و اعتبارات مورد نظر در اختيار بانك مسكن قرار گرفته است، گفت: در راستاي تكريم ارباب رجوع و رعايت حقوق شهروندي، فرآيند ثبت‌نام و پرداخت تسهيلات به‌صورت الكترونيكي و غيرحضوري انجام مي‌شود و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهيلات بافت فرسوده (به‌نشاني http://facility.udrc.ir) و يا از طريق سايت شركت بازآفريني شهري ايران (به‌نشاني udrc.ir) نسبت به تكميل درخواست و بارگذاري مدارك مورد نياز اقدام و فرآيند دريافت تسهيلات را پيگيري كنند.

در صورت ساخت مسكن توسط سازندگان حرفه‌اي و توسعه‌گران و همچنين در پروژه‌هاي تجميعي سقف تسهيلات به‌شرح جدول شماره يك قابل افزايش است. تسهيلات وديعه مسكن موقت نيز تجهيز و تدارك ديده شده كه ميزان و نرخ سود اين تسهيلات در جدول شماره دو منعكس شده است.