خوزنا : آمار فروش فيلم‌ها در سومين هفته‌ي تابستان
چهارشنبه، 19 تیر 1398 - 16:42 کد خبر:84011

آمار فروش فيلم‌هاي سينمايي در سومين هفته از شروع تابستان نشان مي‌دهد كه در اين مدت نزديك به ۱۸ ميليارد تومان وارد چرخه سينما شده و اين در حالي است كه تنها چند فيلم افزايش فروش داشته‌اند.

 ايسنا :بر اساس آمار فروشي كه در سامانه فروش سينماي ايران تا امروز (۱۹ تيرماه) قرار گرفته است، فيلم سينمايي «كاركثيف» خسرو معصومي كه از هفته گذشته با محدوديت سني ۱۵+ سال روي پرده سينماهاي تهران و شهرستان رفته است، با داشتن چهارهزار و صد مخاطب، نزديك به ۵۴ ميليون تومان فروش داشته كه از اين مقدار ۴۹ ميليون تومان حاصل فروش در شهر تهران بوده است.

«ايكس لارج» به كارگرداني محسن توكلي كه از پنجم تيرماه روي پرده رفته است، تا امروز نزديك ۹۸۰ ميليون تومان فروش داشته كه از اين مقدار ۶۰۰ ميليون تومان حاصل فروش در شهر تهران بوده است. اين اثر كه درون‌مايه‌اي كمدي دارد با در اختيار داشتن ۱۱۱ سينما در تهران و شهرستان‌ها تا امروز ۹۳ هزار مخاطب داشته است.

فيلم «زهرمار» ساخته سيد جواد رضويان با جذب ۲۱۴ هزار مخاطب به رقم فروش دو ميليارد و ۳۶۸ ميليون توماني دست پيدا كرده است. اين فيلم كمدي از ۲۹ خردادماه روي پرده رفته و تاكنون در ۱۵۲ سينما در تهران و شهرستان نمايش داشته و به تفكيك بيش از يك ميليارد تومان در تهران فروش داشته است.

«سرخپوست» نيما جاويدي با نمايش در ۱۶۲ سينما در تهران و شهرستان به فروشي حدود ۹ ميليارد و ۱۵۷ ميليون تومان رسيده است. اين فيلم سينمايي تا امروز پس از گذشت پنج هفته نمايش و جذب ۷۲۲ هزار مخاطب، به تفكيك در تهران ۶ ميليارد و ۲۵۰ ميليون تومان فروش داشته است.

فيلم سينمايي «شبي كه ماه كامل شد» به كارگرداني نرگس آبيار كه اكنون با فروش ۱۱ ميليارد و ۵۰۳ ميليون تومان تا امروز جزو چهار فيلم پرفروش سال قرار گرفته، با محدويت سني ۱۲+ سال بيش از يك ميليون مخاطب، آن را در سالن‌هاي سينما تماشا كرده‌اند. اين اثر با نمايش در ۱۴۸ سينما به تفكيك در تهران ۶ ميليارد و ۷۸۸ ميليون تومان فروش داشته است.

فيلم «ما همه با هم هستيم» ساخته كمال تبريزي پس از پنج هفته نمايش روي پرده ۱۶۷ سينما در مجموع تهران و شهرستان هشت ميليارد و ۸۷۵ ميليون تومان فروش داشته و ۸۱۲ هزار مخاطب آن را روي پرده سينماها ديده‌اند. اين فيلم به تفكيك فقط در شهر تهران نزديك به پنج ميليارد تومان فروش داشته است.

فيلم كمدي «دختر شيطان» قربان محمدپور كه بخش‌هاي از فيلمبرداري آن در كشور هند و در شهر بمبئي انجام شده، از ۱۵ خردادماه تا امروز حدود ۸۱۱ ميليون تومان فروش داشته است. اين اثر در تهران ۴۴۸ ميليون تومان فروش داشته و در مجموع ۷۸ هزار مخاطب آن را روي پرده سينماها تماشا كرده‌اند.

دو فيلم سينمايي «سامورايي در برلين» به كارگرداني مهدي نادري كه از ۱۸ ارديبهشت ماه روي پرده رفته با فروشي نزديك به پنج و نيم ميليارد تومان و فيلم «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطيابي كه در ژانر كمدي و با محدوديت سني ۱۲+ سال از ۲۸ فروردين‌ماه روي پرده رفته، با فروش بيش از ۱۹ و نيم ميليارد توماني همچنان در برخي سينماهاي كشور نمايش دارند، اين فيلم سينمايي تاكنون جزو سه فيلم پرفروش سال قرار گرفته است.