خوزنا : تيم ملي واليبال ايران از ليگ ملت‌ها حذف شد
شنبه، 22 تیر 1398 - 07:35 کد خبر:84056

تيم ملي ايران با باخت سه بر دو مقابل برزيل از صعود به مرحله نيمه نهايي ليگ ملت ها باز ماند و حذف شد.

 ايسنا: از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (شنبه) ۲۲ تير ماه ۱۳۹۸ تيم ملي واليبال ايران در دومين بازي خود از مرحله نهايي ليگ ملت‌هاي ۲۰۱۹ در شيكاگو به مصاف تيم ملي برزيل رفت و پس از سه ساعت بازي نتيجه را واگذار كرد.

تيم ملي ايران اين بازي را با تركيب ميلاد عبادي پور، سعيد معروف، سيد محمد موسوي، پوريا فياضي، امير غفور، علي اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور (ليبرو) آغاز كرد. تيم ملي برزيل نيز با تركيب فرناندو كرلين، والاس دسوزا، داگلاس سوزا، لوكاس ساتكمپ، ريكاردو لوكارلي، فلاويو و تالس هاس (ليبرو) به مصاف شاگردان ايگور كولاكوويچ رفت.

*ست اول: ۲۰ – ۲۵ برزيل
در شروع بازي برزيل عملكرد خوبي در زدن سرويس داشت و ۳ – ۱ پيش افتاد. پس از يك رالي زيبا كه ۳۶ ثانيه به طول انجاميد، ايران بازي را ۳ – ۳ مساوي كرد. با درخش لوكارلي در زدن سرويس برزيل فاصله را به سه امتياز افزايش داده و ۸ – ۵ وقت استراحت فني اول را كسب كرد. با شروع مجدد بازي باز هم درخشش لوكارلي ادامه داشت و برزيل ۱۰ – ۵ پيشي گرفت تا كولاكوويچ تقاضاي وقت استراحت كند. با اشتباهات متعدد بازيكنان ايران برزيل فاصله را به ۸ امتياز افزايش داده و ۱۳ – ۵ پيش افتاد. درادامه ايران با عملكرد خوب موسوي در زدن سرويس توانست سه امتياز متوالي كسب كرده و فاصله را كاهش دهد تا دال زاتو تقاضاي وقت استراحت كند. در نهايت برزيل توانست ۱۶ – ۱۱ وقت استراحت فني دوم را نيز از آن خود كند.

با ورود دو تيم به زمين ايران عملكرد خوبي در دريافتهاي اول و زدن سرويس داشت و فاصله را به دو امتياز كاهش داد تا بازي ۱۶ – ۱۴ شود و دال زاتو تقاضاي وقت استراحت كند. با ورود دو تيم به زمين برزيل روند خوب خود در زدن سرويس را ادامه داد تا ۲۰ – ۱۶ از ايران پيشي بگيرد. با درخشش امير غفور در خط سرويس ايران فاصله را به يك امتياز كاهش داد اما با دريافتهاي اول خوب برزيل بار ديگر بازي ۲۴ – ۱۹ شد. در نهايت برزيل ۲۵ – ۲۰ ست نخست بازي را با برد پشت سر گذاشت.

 

*ست دوم: ۲۳ – ۲۵ برزيل
با شروع اين ست ايران با آبشار مجرد امتياز اول را كسب كرد و با دفاع موسوي ۲ بر صفر پيش افتاد. در امتياز ۴ برزيل بازي را به تساوي كشاند. باز هم با درخشش لوكارلي برزيل ۲ امتياز متوالي ديگر را كسب كرده و ۶ – ۴ پيش افتاد. برزيل توانست با آبشار آلميدا ۸ – ۵ وقت استراحت فني اول را در اين ست نيز كسب كند. با سرويس خوب عبادي پور ايران فاصله را به يك امتياز كاهش داد اما باز هم برزيل ۱۱ – ۸ از ايران پيشي گرفت. با عملكرد خوب شفيعي در خط سرويس و دفاع روي تور ايران فاصله را بار ديگر به يك امتياز كاهش داد. ايران بالاخره در امتياز ۱۴ بازي را به تساوي كشاند و با درخشش موسوي در خط سرويس ۱۵ – ۱۴ از برزيل پيش افتاد تا دال زاتو تقاضاي وقت استراحت كند. با اشتباه غفور در زدن آبشار، برزيل دومين امتياز متوالي را كسب كرده و ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت دوم را كسب كرد.

با ورود دو تيم به زمين ايران دو امتياز متوالي را كسب كرد و ۱۷ – ۱۶ از برزيل پيش افتاد. با درخشش عبادي پور در خط سرويس و غفور در خط حمله، ۲۱ – ۱۸ از برزيل پيشي گرفت. برزيل دو امتياز متوالي را كسب كرد تا كولاكوويچ در امتياز ۲۰ – ۲۱ تقاضاي وقت استراحت كند اما با شروع بازي برزيل در امتياز ۲۱ بازي را به تساوي كشيد و سپس ۲۳ – ۲۲ از ايران پيش افتاد تا ايران تقاضاي وقت استراحت كند. با ورود دو تيم به زمين فياضي آبشار خود را به بيرون زد تا برزيل ۲۴ – ۲۲ پيشي بگيرد. در نهايت برزيل ا آبشار لوكارلي ۲۵ – ۲۳ ست دوم بازي را نيز برد.

*ست سوم: ۲۶ – ۲۴ ايران
با شروع ست سوم ايران در زدن سرويس عملكرد خوبي داشت و ۴ – ۱ از برزيل پيش افتاد تا دال زاتو تقاضاي وقت استراحت كند. با به كارگيري سرعت در خط حمله برزيل اختلاف امتياز به يك كاهش يافت تا بازي ۶ – ۵ به سود ايران شود. با عملكرد خوب فياضي در خط حمله و زدن سرويس، ايران ۸ – ۵ وقت استراحت فني اول را كسب كرد. با به كار گيري سرعت در خط حمله ايران و دفاع روي تور امير عفور، ايران ۱۲ – ۸ پيش افتاد. عملكرد خوب ايران در دريافتهاي اول ادامه داشت تا اينكه ۱۶ – ۱۲ وقت استراحت فني دوم را كسب كرد.

با ورود دو تيم به زمين لوكارلي سرويس خود را به تور زد تا ايران ۱۷ – ۱۳ پيش باشد. در ادامه برزيل با درخشش الان ۲ امتياز متوالي كسب كرده و به دو امتيازي ايران رسيد. با عملكرد خوب شفيعي در زدن آبشار و سرويس ايران ۲۱ – ۱۷ پيشي گرفت. برزيل دو امتياز متوالي را كسب كرد تا فاصله به دو امتياز كاهش يابد و كولاكوويچ در امتياز ۲۲ – ۲۰ تقاضاي وقت استراحت كند. با ورود دو تيم به زمين برزيل دو امتياز متوالي را كسب كرده و بازي را درامتياز ۲۲ به تساوي كشاند تا ايران تقاضاي وقت استراحت كند. در حالي كه دو تيم به صورت پايا پاي پيش مي‌رفتند ايران عملكرد خوبي در زدن سرويس داشت و ۲۶ – ۲۴ ست سوم را برد تا بازي در مجموع ۲ – ۱ شود.

*ست چهارم: ۲۵ – ۲۰ ايران
با شروع ست چهارم دو تيم به صورت پايا پاي پيش رفتند تا اينكه برزيل ۳ – ۲ پيش افتاد اما با به كار گيري سرعت در خط حمله ايران، موسوي امتياز سه را براي ايران كسب كرد. دو تيم به صورت پايا پاي پيش مي‌رفتند تا اينكه ايران با اشتباه ساوتكمپ ۷ – ۶ از برزيل پيش افتاد. در ادامه هم ايران ۸ – ۷ وقت استراحت فني اول را با آبشار غفور كسب كرد. در نهايت برزيل چهار امتياز متوالي را با دفاع روي تور كسب كرده و ۱۱ – ۸ پيش افتاد تا كولاكوويچ تقاضاي وقت استراحت كند. با ورود دو تيم به زمين باز هم برزيل يك امتياز كسب كرده و ۱۲ – ۸ پيشي گرفت. با درخشش موسوي در خط سرويس ايران فاصله را به يك امتياز كاهش داد تا دال زاتو در امتياز ۱۴ – ۱۳ تقاضاي وقت استراحت كند. ايران در نهايت در امتياز ۱۵ بازي را به تساوي كشاند. با درخشش عبادي پور در دفاع روي تور ايران ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فني دوم را از آن خود كرد.

با ورود دو تيم به زمين با سرويس‌هاي خوب معروف باز هم اين عبادي پور بود كه در دفاع روي تور و زدن آبشار خوش درخشيد تا ايران ۱۸ – ۱۵ پيشي بگيرد. در حالي كه برزيل فاصله را به يك امتياز كاهش داده بود، ايران با آبشار شفيعي و دفاع خوب موسوي ۲۱ – ۱۸ پيش افتاد تا دال زاتو تقاضاي وقت استراحت كند. با آبشار فوق العاده غفور ايران ۲۳ – ۱۹ از برزيل پيشي گرفت. ايران فاصله ۴ امتيازي را حفظ كرده و در نهايت ۲۵ – ۲۰ ست چهارم بازي را برد تا در مجموع ست شماري بازي ۲ بر ۲ مساوي شود.

*ست پنجم: ۱۰ – ۱۵ برزيل
با شروع اين ست برزيل پس از يك رالي زيبا نخستين امتياز را كسب كرد اما در ادامه ايران دو امتياز متوالي را كسب كرده و ۲ بر يك پيش افتاد. در نهايت ايران با خطاي بازيكن برزيل ۶ – ۴ پيش افتاد. با درخشش عبادي پور در زدن آبشار ايران فاصله را به سه امتياز افزايش داد و ۷ – ۴ پيش افتاد. با آبشار ستاره درخشان ايران ميلاد عبادي پور ايران ۸ – ۵ وقت استراحت اين ست را كسب كرد تا دو تيم در زمين جا به جا شوند. برزيل دو امتياز متوالي را گرفت تا كولاكوويچ در امتياز ۸ – ۷ براي ايران تقاضاي وقت استراحت كند.

در ادامه برزيل با زدن سرويس‌هاي خوب خود دو امتياز متوالي را كسب كرده و ۱۱ – ۹ پيش افتاد. با اشتباهات كولاكوويچ در گرفتن ويديوچك، برزيل دو امتياز متوالي را كسب كرد و در نهايت ۱۵ – ۱۰ ست پنجم را برد تا د ر نهايت سه بر دو پيروز بازي شود.

به اين ترتيب تيم ملي ايران با دو باخت در اين مرحله از حضور در مرحله نيمه نهايي ليگ ملت‌هاي واليبال ۲۰۱۹ بازماند.