خوزنا : جزئيات تحويل كارت سوخت از طريق پست
پنجشنبه، 17 مرداد 1398 - 10:28 کد خبر:84537

باشگاه خبرنگاران: متقاضياني كه موفق به دريافت كارت سوخت وسيله نقليه خود نشده اند به منظور پيشگيري از سرگرداني در دفاتر پستي بايد به چند راهكار ساده عمل كنند.

متقاضياني كه تاكنون موفق به دريافت كارت سوخت وسيله نقليه خود نشده اند، به منظور پيشگيري از سرگرداني در دفاتر پستي بايد به چند راهكار ساده عمل كنند.

ابتدا از طريق ارسال VIN خودرو به سامانه پيامكي ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰، تماس با كد خدماتي ۹۶۲۷ يا مراجعه به دفاتر پليس +۱۰ و سايت epolice.ir نسبت به دريافت شناسه پستي كارت خود اقدام كنند.

اين افراد سپس بايد با مراجعه به سايت شركت ملي پست به نشاني www.post.ir (قسمت رهگيري مرسولات) از محل دقيق كارت خود اطلاع پيدا كنند.

مشاهده مي‌شود متقاضيان با در دست داشتن مدارك و بدون كسب اطلاع اوليه از محل نگهداري كارت، صرفاً به نزديكترين دفتر پستي مراجعه مي‌كنند در حالي كه ممكن است مرسوله در دفتر ديگري بايگاني شده باشد.

در حال حاضر شركت ملي پست از تمام توان عملياتي خود براي توزيع و تحويل كارت‌هاي سوخت در محل نشاني مندرج استفاده مي‌كند اما به دلايل مختلف از جمله حضور نداشتن شخص در زمان مراجعه موزع پست در محل نشاني، فقدان مدارك كافي احراز هويت، تغيير و جابه جايي محل سكونت مالك، نقص نشاني مندرج در روي كارت و ... امكان تحويل ميسر نيست و مرسوله براساس مقررات مي‌بايست در دفاتر پستي بايگاني تا در زمان مراجعه متقاضي به دفتر پستي نسبت به تحويل اقدام شود.

مأموران پست مكلفند براي تحويل كارت ۲ مرتبه به محل نشاني مراجعه كنند و در صورت فراهم نشدن امكان تحويل، مرسوله در دفتر پستي در قسمت باجه معطله نگهداري خواهد شد.

متقاضيان بايد براي تسهيل در روند تحويل كارت نسبت به آماده‌سازي مدارك لازم (كارت شناسايي مالك، كارت ماشين يا شناسنامه وسيله نقليه يا سند نقل و انتقال) به همراه مبلغ ۱۰ هزار تومان پول نقد از قبل اقدام كنند كه اين مبلغ برابر توضيحات روي پاكت متعلق به شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي است.